Hej!
Jag har påbörjat arbete med att renovera ett litet rum i en lägenhet tidigt 30-tal.
När jag tog bort listerna som var fastspikade mot väggen var materialet bakom väldigt poröst och vissa delar längst kanten mot golvet åkte bort. Bakom finns en kloasongvägg (Se bild)
Efter undersökningar online och frågestunder hos olika bygghandlare har jag fått olika svar på vad som egentligen passar att reparera med, men jag tänker att jag skriver i detta forum för att se vad ni tycker.
Det tips jag fick från bygghandeln är använda Weber Easy Repair.
Vad säger ni? Vilket material bör jag använda för att reparera detta.
Jag har påbörjat arbete med att renovera ett litet rum i en lägenhet tidigt 30-tal.
När jag tog bort listerna som var fastspikade mot väggen var materialet bakom väldigt poröst och vissa delar längst kanten mot golvet åkte bort. Bakom finns en kloasongvägg (Se bild)
Efter undersökningar online och frågestunder hos olika bygghandlare har jag fått olika svar på vad som egentligen passar att reparera med, men jag tänker att jag skriver i detta forum för att se vad ni tycker.
Det tips jag fick från bygghandeln är använda Weber Easy Repair.
Vad säger ni? Vilket material bör jag använda för att reparera detta.
Jag använde husfix när jag reparerade en liknande vägg i min första lägenhet. Nu skulle jag istället använt Bostik 3060 eller liknande. Den är fylld med plast och sjunker inte ihop så lätt. Blir stenhård och går inte att slipa så lägg lite tunnare än du behöver och spackla sista 2mm med väggspackel
https://www.bauhaus.se/rep-fix-10-kg#go-to-description
Weberbuket är bara 6mm skikttjocklek och torkar för långsamt så du kommer få hålla på i evigheter.
https://www.bauhaus.se/rep-fix-10-kg#go-to-description
Weberbuket är bara 6mm skikttjocklek och torkar för långsamt så du kommer få hålla på i evigheter.
Tack för alla svar!
Finns det något märke av Gipsputs/Gipsbruk ni kan rekommendera?
Finns det något märke av Gipsputs/Gipsbruk ni kan rekommendera?
Klicka här för att svara