Hej forumet, har en gammal elektrisk handdukstork från sent 80-tal, den har nu slutat funka periodvis, så jag misstänker att det är termostaten som spökar. Hade varit enklast att köpa en ny, men just den modellen har utgått och då vill jag helat slippa fula hål i kaklet om jag byter. Finns det någon i Stockholmsområdet som reparerar gamla elprylar ? Inget som jag vill pilla med själv...
Bifogar bild på modell och märkning. Ibland fladdrar indikatorn på strömbrytaren så kanske något glapp där. När den funkar så blir hela torken varm och fin runt om.
Tacksam för ev tips och råd
Bifogar bild på modell och märkning. Ibland fladdrar indikatorn på strömbrytaren så kanske något glapp där. När den funkar så blir hela torken varm och fin runt om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Sätter en femma på strömbrytaren i sig.....Den där typen är ju inget under av kvalitet.
Kontakta Toomec direkt! Jag har en trasig strömbrytare på precis samma sorts handdukstork och de har nu - mot faktura - skickat en ny, som jag ska installera. Att hitta reparatör är nog hopplöst, så enklast är tillverkaren.O olof63 skrev:Hej forumet, har en gammal elektrisk handdukstork från sent 80-tal, den har nu slutat funka periodvis, så jag misstänker att det är termostaten som spökar. Hade varit enklast att köpa en ny, men just den modellen har utgått och då vill jag helat slippa fula hål i kaklet om jag byter. Finns det någon i Stockholmsområdet som reparerar gamla elprylar ? Inget som jag vill pilla med själv...
[bild]
Tack för tipset, redan i kontakt med dem, får se om det är felkällan för min lampa lyser eller blinkar intermittent fast torken ibland är varm, ibland kall. Kan ju vara termostaten också. Meddela gärna hur det gick för dig 
O olof63 skrev:
Nej, jag använde inte lim och det gick hyfsat bekvämt att peta loss strömbrytaren med en liten skruvmejseln och att sedan ta bort och sätta i kablar i den nya. Kolla bara åt vilket håll den ska sitta så du inte behöver göra om. Titta på följande YouTube-klipp om du undrar:O olof63 skrev:
Hej,
Har stött på samma problem som trådskaparen? Vem kontaktade ni?
Har stött på samma problem som trådskaparen? Vem kontaktade ni?
Klicka här för att svara