Hej!

Jag behöver laga puts på en mur som har spruckit och släppt på vissa ställen. Jag är lite osäker på vad som är bäst att använda för att få ett hållbart och snyggt resultat utan att göra det allt för komplicerat. Tanken är att efterföljande måla muren.

Vad rekommenderar ni för typ av bruk (kalkbruk, cementbruk, reparationsbruk)?

Tack för er tid :)
 
  • Sprucken och skadad puts på en betongmur, där lagningar behövs för att återställa ytan inför målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprucken putsad mur som behöver repareras innan målning. Visar yta och struktur på muren i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprucken puts på rektangulär mur, med delar som lossnat. Ytan visar skador och ojämnheter, en möjlighet för renovering innan målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Jag skulle tro att det är cementbruk A på nu.
Men jag skulle nog använt mur o puts bruk B 3mm, lite enklare att hålla på med.
 
  • Gilla
Sara Larsson4
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.