Undrar om någon vet om/hur man kan göra vid en gammal fuktskada i ekstavparkett? Vid elementet ar det läckt vatten vilket ar gjort en ca 1 dm i diameter stor mörk fläck.
Vad kan man göra?

TACK!!
Mia

Är det riktig parkett dvs hela stavar? Isf. går det ju att byta ut skadade stavar.
Hade många olika skador ett parkettgolv från -48 som golvsliparen enkelt fixade i samband med att han slipade golvet. Resultatet var lysande!

Har samma problem. Men hur gör man om man inte vill slipa om hela golvet utan bara byta ut några stavar och få dem i så snarlik färg och lyster som möjligt!? Fixar man det själv och i så fall hur!?

Tack för svar Linska! Tyvärr är det brädor m stavar. ska kontakta en golvläggare som jag oppas kan fixa det.

• Gilla
Daniel Hansson1
  • Laddar…
Vår golvläggare fuktade kökspapper med väteperoxid och lämnade det för några timmar på den svarta fuktfläken i ekgolvet när lacken var slipat. Fläken försvann inte helt men bläktes betydligt ;). Oxalsyran är ännu bättre till det -har jag fått tips men ej provat själv. Oxalsyran kan köpas i färghandel, tror jag.
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.