Hej,
Våra fönster på södersidan har sett bättre dagar och jag tänkte därför snygga till dem genom reparera några skadade delar och sedan skrapa bort färg och måla om.
Innan jag sätter igång har jag några frågor:
1. Var hittar jag en ny fönsterlist, dvs den som går mot glaset i trä med en plastlist på insidan? Har den något bra namn man kan söka på? Jag har provat med "utvändig fönsterlist" osv, men inte hittat något. En direktlänk där jag kan köpa vore perfekt!
2. Som ni kan se så är det öppet mellan fönsterkarm och teglet, är det bara att foga igen där? Bör man sedan montera någon form av list över? Man kanske inte ska foga där av nån anledning?
Tack!
/Andreas