Biltvätt med borstar, borstfritt eller handtvätt?

• Antal röster
    149
Yeeeessss, torrt och fint väder med strax under nollan, jag drar till Volvo och tvättar bilen, har ju både bonus samt rabatt på tvätt att spendera. :love::cool:

Gaaaahhhh, kommer hem och ser att min känsla från inne i tvätten stämde, sidoborstarna gick för långt ifrån bilen på båda sidorna med otvättade fläckar i A4 format. :rolleyes::oops:

Fotade så gott det gick, får åka förbi och gnöla efter jobbet idag. :mad:

F
Rkarlsson skrev:
Räcker gott att köra med högtryck först för att få bort skiten. Alla gånger bättre än att köra in och repa sin bil i en automattvätt eller gds tvätt med borste.
En vanlig snabb ”smutstvätt” så lägger man med fördel på en alkalisk avfettning, antingen med spruta eller med en foam lance, sen tar man högtrycken.

P
F fsn skrev:
En vanlig snabb ”smutstvätt” så lägger man med fördel på en alkalisk avfettning, antingen med spruta eller med en foam lance, sen tar man högtrycken.
Om man tvättar ofta så behövs knappt det =)
Men ja, jag har själv flaskor preppade för helgtvätten så det bara är att skruva på sprutan.
Blev inget i helgen av förklarliga själ (storm)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Krokben
Min bil är både rostig, repig och bucklig så hade inte ens brytt mig om borstarna var gjorda av diamant.

• Gilla
S0MMER och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Yeeeessss, torrt och fint väder med strax under nollan, jag drar till Volvo och tvättar bilen, har ju både bonus samt rabatt på tvätt att spendera. :love::cool:

Gaaaahhhh, kommer hem och ser att min känsla från inne i tvätten stämde, sidoborstarna gick för långt ifrån bilen på båda sidorna med otvättade fläckar i A4 format. :rolleyes::oops:

Fotade så gott det gick, får åka förbi och gnöla efter jobbet idag. :mad:
Fick ny tvättkod utan bekymmer, nytt försök när vädret bestämt sig.

• Gilla
S0MMER och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.