Hej jag har försökt rengöra på vad jag tror ör Ikeas lillviken vattenlås i köket. Men den lilla gula proppen droppar. Verkar inte som man kan sätta den så mycket fel så ja antar jag har monterat tillbaka den korrekt. Kan O-ringens bli gammal o sliten ? Kan de hjälpa o byta mot ny tro ?
Rör och ventiler under diskbänk, gula och gråa toner, beskärning otydlig, dimmig belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh
 
Krilleman
Ta isär och kontrollera att gummiringen ligger där den skall.

Rengör invändigt igen.

Smörj med lite diskmedel runt hela gummiringen innan återmontering.
 
  • Gilla
chraster
  • Laddar…
Tack för svar . Verkar ha löst tillfälligt genom att sno ett gummiband runt så den ligger tillsammans med oringen . Verkar som det hjälpte . Har både rengjort o smort med diskmedel innan men nu verkar de som sagt som de håller .
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.