Nu har jag precis fixat ett totalstopp i vasken i tvättstugan. Lika äckligt som vanligt.

Jag skjuter alltid på detta till den dagen då det är ett problem. Antingen får det rinna ner riktigt dåligt eller vara helt stopp innan jag ger mig på det.

Hur gör ni andra?
Väntar ni till det är ett problem som jag gör eller rensar ni avlopp i förebyggande syfte?

Funderar på om det vore en god idé och kanske lite mindre motbjudande att göra detta regelbundet.
 
E Erik112233 skrev:
Nu har jag precis fixat ett totalstopp i vasken i tvättstugan. Lika äckligt som vanligt.

Jag skjuter alltid på detta till den dagen då det är ett problem. Antingen får det rinna ner riktigt dåligt eller vara helt stopp innan jag ger mig på det.

Hur gör ni andra?
Väntar ni till det är ett problem som jag gör eller rensar ni avlopp i förebyggande syfte?

Funderar på om det vore en god idé och kanske lite mindre motbjudande att göra detta regelbundet.
Hur kan vasken i tvättstugan vara motbjudande?
Mem skaffar du en sådan här, sätter den över hålet i vasken, fyller på med varmt vatten, lyfter lite på den så avloppsröret fylls med vatten och sedan juckar upp och ned med den. Då slipper du plocka isär vattenlåset innan det blir helt tätt och äckligt.
Förövrigt funkar den lika bra i köksvasken och tvättställ och avloppsrening är lite förnöjsamt då resultatet oftast blir bra.
Vid större problem behövs så klart kraftfullare maskiner :)
Röd gummiavloppsrensare med trähandtag för att rensa igensatta avlopp i hemmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.