2 242 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Renoveringstapet lösning?
Jag har satt upp renoveringstapet nu. Men eftersom det var en krånglig vägg och jag inte hade jättemycket tapet hemma så fick jag skarva lite extra på en del ställen och jag vet att man ska sätta tapeten kant i kant. Men eftersom jag har klippt tapetbitarna så är det inte 100% rakt och då blev det några pytte glipor mellan skarvarna. De flesta skulle inte ens se dessa men jag skulle ändå vilja spackla dom.
Finns det nåt bra sätt att få samma struktur på spacklet som på väggen? Jag kommer använda så lite vitspackel som det bara går för att täcka fogarna. Renoveringstapeten är vit och jag hade tänkt behålla den vita färgen, men man måste kanske måla med struktur-roller/färg för att få skarvarna att ändå smälta ihop mot resten av tapeten?
Tips emottaget gärna!
Finns det nåt bra sätt att få samma struktur på spacklet som på väggen? Jag kommer använda så lite vitspackel som det bara går för att täcka fogarna. Renoveringstapeten är vit och jag hade tänkt behålla den vita färgen, men man måste kanske måla med struktur-roller/färg för att få skarvarna att ändå smälta ihop mot resten av tapeten?
Tips emottaget gärna!
Meningen är väl att du skall måla väggarna antar jag. Målar man med rulle så blir det struktur hur fin rulle du en använder så ja spackla men inte mer en nödvändigt. Men varför har du klippt bitarna, man limmar omlott och skär igenom båda och plockar bort det man skurit, innan det torkat alltså direkt.
Jag spacklade skarvarna med extremt lite snickerispackel och duttade lätt med fingret längs hela skarven och nu syns de knappt!
Kan ju hålla med om att jag borde satt dom omlott och skurit men beskrivningen sa kant i kant. Nästa gång ska jag skära
Kan ju hålla med om att jag borde satt dom omlott och skurit men beskrivningen sa kant i kant. Nästa gång ska jag skära
Klicka här för att svara