Nån som vet hur "spot-lådorna" är byggda?

Va o kollade på Ikea innan idag men hittade inget! Perfekt lösning för mig då mitt innertak är i dåligt skick precis där!

Snyggt kök!!!!

Måste bara kommentera ho-problemet.
Alla verkar bara se till att man diskar i den och inte gör annat, speciellt inte samtidigt.

Av egen erfarenhet (har själv bytt bort rostfria diskbänken med två stora hoar mot modernare varianter, två gånger...) och nu i det tredje köket valde jag att behålla en stor rostfri variant.
Det blev helt enkelt väldigt irriterande om man lagar mat och diskar samtidigt, det finns inte plats att skölja grönsaker, hälla upp vatten, hälla ut vatten ur kastrull, osv om man bara har en ho.
Har också provat varianten med en stor och en liten ho, inte mycket bättre...

nice:-) ....

Edarna skrev:
Alla verkar bara se till att man diskar i den och inte gör annat, speciellt inte samtidigt.
Nja, eller så är det en fråga om vanor. Det ytterst lilla som vi inte maskindiskar brukar vi diska sist av allt, alltså när det inte längre finns något annat att göra. Och vi har inte för vana att samla smutsig disk i hon utan på diskbänken bredvid (vilket i o f s förutsätter att man har en bänk som tål det, inte t ex ekskiva med infälld ho).

Men visst, jag skulle hellre ha två stora hoar än en stor. Men när vi inte har plats för det har jag hellre en stor ho än en halvliten och en pytteliten.

Linjemontoren skrev:
nästa

Ser kanon ut det dära.Tänkte tjuva din idé om det går bra:D
Vi har juh nästan identiska kök.Även samma planlösning i köket.Kaklet är nog densamma också men fogen
skiljer,har själv svart.
Har idag bara typ en rundad sockel ovanför skåpen för att få en rund kant.Men det du har gjort ser Mycket bättre ut så jag tänkte ge mig på det och bygga in ovanför skåen.
Har bara lite frågor kring montering av dessa Täcklister.Skivorna du monterar ovanpå skåpen skruvar du fast underifrån??
Sedan när du stänger igen med täcklisterna på framsidan,hur fäster du dessa?Lite trångt att komma åt med skruvdragare uppifrån.
Är dem av och monterbara eller är dem Fastskruvade?

( Skickar med bild på köket mitt :D Detta var första gången i Mitt liv jag gjort något som att renovera kök.Visste Absolut inte alls var man skulle börja eller sluta.Tackar Internet.!!Funkade rätt bra och är kanon nöjd med resultat. ))

Mvh Tosun

• IMG_3666.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen annan som vet kanaske hur dessa täcklister monteras?Vill helst inte att skruvarna skall synas

Det finns speciella beslag att köpa så att man kan plocka bort täckskivorna om man skulle behöva det, vet att det finns någon modell på ikea men kan tänka mig att de följer med i något paket med skivor eller något sådant opraktiskt ;)
De borde dock inte vara omöjliga att hitta om du snackar med någon på din lokala järnhandel.

I övrigt var det ju ett fasligt gnällande på det här med en vask, jag har själv en sån vask (i sveriges förmodligen minsta kök, ca 3 kvadratmeter) och visst, den är inte superpraktisk men grabben verkar bo själv och har diskmaskin.
Ergo sum, man diskar ALLT i diskmaskinen, och är det något som inte pallar med att bli diskat i diskmaskin så är det förmodligen inte värt att ha över huvud taget ;)
Det hade i alla fall varit min lösning =)

Har letat efter dessa beslag för att montera lister ovanför väggskåpen men hittar inga:(
Har varit inne i ikea och dem har inga.
Vill bygga in öppningen mellan tak och skåp men vet ej hur jag skall montera listerna/sockeln för att kunna plocka bort nån gång om man vill.

Någon som vet något om dessa beslag???

Jag vet inget om de beslagen, men kardborreband som man limmar fast kan vara en lösning om den list som ska kunna tas loss inte är så tung.

I Gefle Dagblad häromdagen var det ett inredningsreportage där familjen monterat en jättestor diskho. Den var tydligen otroligt bra. Spana in länken, klicka på Bildextra och bild nummer 5.http://gd.se/nyheter/byggabo/1.371458

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.