Ruggis skrev:
Jätte snyggt, granit laminat är faktiskt riktigt snyggt tillskillnad mot trä laminat. Det enda jag funderar över är att jag ser ingen diskmaskin och bara en rund diskho :-? Men du kanske har en bara att den inte är med på bild

Hehe jo du såg de.. den diskmaskin jag vill ha kostar några slantar så jag måste lugna ner mig lite med inköpen ett tag. Men den kommer.. den är inplanerad i köket. Ska väl köra de mesta i den så en diskho räcker för mig, fick vattnet inkopplat imorse :D
e9200539.jpg

Hej! Det blev fint. Men är det inte lite opraktiskt med bara en ho. All disk kan man ju inte köra i diskmaskinen.

Hasselmusen skrev:
Hej! Det blev fint. Men är det inte lite opraktiskt med bara en ho. All disk kan man ju inte köra i diskmaskinen.
Hmm.. varför skulle de vara opraktiskt? Den disk man inte kör i maskinen får man väl handdiska, du menar att det inte skulle rymmas eller?

angående en ho - värdelöst. har det själv och typ plåtar och sådant får inte plats att diskas i hon och sedan går det åt mer vatten när man får diska under rinnande vatten ( om man nu inte spolar upp vatten i en annan bunke o sköljer av disken i) annars är köket snyggt!

Dahlino skrev:
angående en ho - värdelöst. har det själv och typ plåtar och sådant får inte plats att diskas i hon och sedan går det åt mer vatten när man får diska under rinnande vatten ( om man nu inte spolar upp vatten i en annan bunke o sköljer av disken i) annars är köket snyggt!

Oh well, har inte bott i en lägenhet än så länge att diskhon har varit så stor att en ugnplåt har fått plats i den så jag tror jag klarar mig nu också.. alla har ju olika intressen, diska är inte ett av mina :P

Byta från diskbänk till ho är ett riktigt nedköp. Jag satte också in en ho (vit emaljerad)  på 1980-talet. Första gången man ska diska långpannan ångrar man sej.

En liten rund ho är nog tänkt som ett komplement till en diskbänk, inte istället för.

Oh well, har inte bott i en lägenhet än så länge att diskhon har varit så stor att en ugnplåt har fått plats i den så jag tror jag klarar mig nu också.. alla har ju olika intressen, diska är inte ett av mina :P[/quote]

bra sagt! Jag kunde inte hålla med dig mer!!!! ;)

Ditt kök blev verkligen jättefint!!! :)

Dahlino skrev:
angående en ho - värdelöst. har det själv och typ plåtar och sådant får inte plats att diskas i hon och sedan går det åt mer vatten när man får diska under rinnande vatten ( om man nu inte spolar upp vatten i en annan bunke o sköljer av disken i)
Hade mina farhågor när det nu blev en stor och en liten ho i vårt nya kök men jag har inte saknat varken fler eller större hoar (heter det så..?). Baljan är inte så stor att en hel plåt går ner, men den får plats på bredden och kan diskas "lite lutande". I övrigt är det oftast stekgrytor och pannor som ska handdiskas utan diskmedel så ytterligare en ho att skölja i har jag inte saknat. Summa sumarum - i vårt kök (tvåbarns familj) räcker det gott med en hyfsat stor ho och diskmaskin.

Linjemontoren skrev:
[quote author=Dahlino link=1137964594/0#18 date=1138208526]angående en ho - värdelöst. har det själv och typ plåtar och sådant får inte plats att diskas i hon och sedan går det åt mer vatten när man får diska under rinnande vatten ( om man nu inte spolar upp vatten i en annan bunke o sköljer av disken i) annars är köket snyggt!

Oh well, har inte bott i en lägenhet än så länge att diskhon har varit så stor att en ugnplåt har fått plats i den så jag tror jag klarar mig nu också.. alla har ju olika intressen, diska är inte ett av mina :P[/quote]

Samma här [smiley=tekst-toppie.gif]. Vi har ALDRIG använt två hoar. Det lilla vi diskar utanför diskmaskinen gör vi under rinnande vatten..får kosta vad det kostar vill 8-)

Kanon snyggt! Skall bli spännande att se det med kakel ;)

Linjemontoren skrev:
Varsågoda.. tyck till :)
Det var en jäkla skillnad det :)
Fintfint!!!!

Oh tack!

Ska bli kakling i helgen för första gången i mitt liv hehe.. få se hur det går :)

Nå, hur gick kaklingen? ;)

Några bilder på resultatet?

/Madde

Jo det gick jättebra och jag är supernöjd med resultatet

• DSCN2466.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
-

• IMGP0319.jpg
    Skapa konto
-

• IMGP0320.jpg
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.