Detta leder till en väldigt komplex ansvarsfördelning. Jag skulle råda till att endast undersöka omfattningen, blir resultatet att det kan vänta så gör det. Minsta lilla trassel och så hamnar man i konflikt med säljaren. Håller man säljaren nöjd kanske man får reda på något om huset som är värt mycket på lång sikt.
Som med nästan allting, delat ansvar brukar bli att ingen ansvarar för det.