Hej!
Vart ska jag sätta balofix ? Rörledning, flexibla slangar, kakelvägg, ingrodd smuts och en avloppssil under en diskbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slitna rör och kakel, avtagen badrumsinredning, renoveringsbehov, skador, rörläcksökning, byggprojekt under arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åt vänster går de till köket och höger handfat och toalett
Bild nr1 går 2 rör till dusch blandare.

BirgitS
Man vill sätta ballofix så nära stället där rören kommer in i rummet som möjligt.
Inte lätt att se på dina bilder men jag gissar att rören kommer in på bild 2 och omedelbart grenar sig åt höger och vänster, vilket innebär att det borde vara sammanlagt 4 ballofixventiler, 2 åt vardera hållet.

BirgitS BirgitS skrev:
Man vill sätta ballofix så nära stället där rören kommer in i rummet som möjligt.
Inte lätt att se på dina bilder men jag gissar att rören kommer in på bild 2 och omedelbart grenar sig åt höger och vänster, vilket innebär att det borde vara sammanlagt 4 ballofixventiler, 2 åt vardera hållet.
Om man tittar på bild 1 så går rören åt vänster t köket.rören t höger går till handfat,dusch och toalett.

BirgitS
Man sätter ballofix så att allt vatten kan stängas av. Du kan nog bäst avgöra var i din knepiga rördragning det är.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.