Ska renovera ett gamalt badrum, behöver lite expertis .
Rummet har tidigare haft uppreglat träbjälklager på betong valv.
Allt utrivet , för att kunna plats med golvvärme (el) behöver jag minska till 145x45 reglar i golvet cc 30, med 22mm spånskiva , flytspackla 2-3 cm med armering , är detta ok ?

rummet är ca 4,5m långt 1,7 m brett

duschen kommen bli i ena änden av rummet.
I den delen skulle jag vilja sänka golvet ytterligare 5-10 cm för att få en låg den vid duchen , typ 1m x1,7 m
Går detta få till ?
Kan man använda EPS till detta ?
Om man skulle bygga upp golvet 5 cm med EPS , och sedan armerings matta + golvvärme sen flytt spacka 3 cm
Blir detta stadigt nog , utan att ha några golv reglar på denna del ?
Kan man fästa golvbrunnen i enbart EPS och sedan flyspackel.

Eller är det bättre att reglar upp även denna del i trä , men då ännu klenare verke ( vet att även 145x45 är klent)

Hur kan man få till nivå skilnaden väggen mellan spånskivor golvet och det lägre golvet i duchdelnen med EPS, kan man bygga den i plywood 15mm + badrums gips ?



Många frågor hoppas någon ta sig tid och hjälpa mig ,
Någon som gjort något liknade,?

tacksam för hjälp
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.