Paul-Staffanstorp skrev:
Jag har samma undran som tank77...

Varför har ni inte utgått från duschens 10x10 när ni lagt 30x30 så att ni hade fått en mjukare och snyggare övergång från de små till de stora och sen låtit det bli vad det blir runt övriga väggar...

En annan undran...
Som jag tolkar det så tätskiktade ni inbyggnaden av toalettcisternen efter ni hade kaklat övriga väggar...
Har ni då lyckats få tätskiktet att gå ihopa mellan inbyggnaden och övriga golv/väggytor/hörn så det är ordentligt tätt däremellan...
Inbyggnaden borde ju varit gjord innan och sen skulle allt tätskiktats på samma gång kan ju jag tycka...
Ja då ska vi se om vi kan slutföra denna tråd lite mer (hektisk höst på jobbet så det har inte blivit så mycket annat än jobb) :(.

Angående plattsättningen på golvet tunt fallet så diskuterade jag det med plattsättaren som inte kunde ge så mycket till förklaring mer än att han tyckte det blev bäst så som han hade gjort.

Angående toalettcisternen så har den blivit tätskiktad mot anslutande väggar, de började med kaklingen av fönsterväggen och långväggen på andra sidan toaletten så att de kunde tätskikta cisternen. Anledningen var enligt plattsättaren att han ville ha tätskikt bakom hela cisternen.

Så här har det blivit när allt är på plats:)

DSC01917.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC01918.jpg
Skapa konto

Fyra spottar blev det till slut vilket känns skönt när man vill ha lite extra belysning då och då.
DSC01928.jpg
Skapa konto

..och här kommer toaletten som den blev till slut.

DSC01924_2.jpg
Skapa konto

Badrum från dörren sätt

DSC01916.jpg
Skapa konto

Badkar som i alla fall hittills har fyllt sitt syfte...

DSC01930.jpg
Skapa konto

Så här blev det med en extra blandare som sitter på "duschhöjd". Så om vi skulle tröttna på badkaret om några år så kan vi montera ett par duschväggar och använda utrymmet som duschhörna.

DSC01932.jpg
Skapa konto

Slutligen kommer en bild på vår kommod.

DSC01933.jpg
Skapa konto

Får man fråga vad det gick på? PM:a om du vill, eller skriv i tråden.

Vill du inte delge det, är det oxo OK.

Snyggt blev det iallafall! :D

Hur starka spottar blev det? 230 eller 12V?

Paul-Staffanstorp
Det ser ju fint ut. :)

Reagerar bara på att en plattsättare säger att det var det bästa sättet att lägga golvet på,
men det är ju jag det.

Jag reagerar också på att han valt en extra skärning vänster om dörren istället för att köra hel platta från dörren räknat mot vänster och sen bara behövt en bit till istället för en smal liten bit intill dörren som han valt.
Men alla jobbar vi olika.

Helheten blev ju bra iaf och det viktigaste är att du är nöjd. d^_^b

davidgp skrev:
Får man fråga vad det gick på? PM:a om du vill, eller skriv i tråden.

Vill du inte delge det, är det oxo OK.

Snyggt blev det iallafall! :D
Jag har faktiskt inte räknat ihop fakturorna förrän idag, men nu vet jag att kalaset slutade på 86 000 efter det att avdraget för rot är gjort.

Modig85 skrev:
Hur starka spottar blev det? 230 eller 12V?
Det blev 230V, 50W med stora spottburkar som elfirman satte in.

Paul-Staffanstorp skrev:
Det ser ju fint ut. :)

Reagerar bara på att en plattsättare säger att det var det bästa sättet att lägga golvet på,
men det är ju jag det.

Jag reagerar också på att han valt en extra skärning vänster om dörren istället för att köra hel platta från dörren räknat mot vänster och sen bara behövt en bit till istället för en smal liten bit intill dörren som han valt.
Men alla jobbar vi olika.

Helheten blev ju bra iaf och det viktigaste är att du är nöjd. d^_^b
Jo när jag kom hem efter det att golvet var lagt så var ja ju inte direkt överlycklig av hur plattorna i fallet var lagda. Efter lite diskussioner och med tanke på att badkaret står ovanför fallet så har vi nu "gillat läget".

Jag vet inte riktigt anledning till delningen av plattorna på dörrväggen men man kan tänka sig att han har försökt få en liten bit av en platta mot vardera hörna, har faktiskt inte tänkt på det tidigare.

Jätte fint, smart att du framtids planerar med dusch. många tröttnar på de konstiga badkaren eller tycker det är smidigare med dusch. Lätt att fixa det då !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.