Tjena!

Har sedan en tid renoverat vårann halva källare. Har grävt ur 400mm
100mm grus kapilärbrytande och 200mm cellplast isolering och gjutit 100mm betong med golvvärme.
i det så kallade nya spa:et är det 2 ytterväggar och 2 innerväggar
på en av ytterväggarna har jag reglat med 45mm stål regel satt 15mm konstruktions plyfa och humidboard på den andra bara stålregel och humidboard.
på innerväggarna satt 15mm konstruktions plyfa och humidboarden igen.
Rummet ska ska kakla och klinkas så är väl egentligen inga frågetäcken där.

Enda som jag funderar på vid det rummet är hur jag ska göra med tätskikt på golvet
På väggarna blir det Webers Folie system men enda frågan är om jag ska lägga folien även på golvet eller om jag ska använda webers Superflex D2 vad tror någon som kan om det observera att endast själva dusch utrymmet är tanken?

Den andra frågan är hur jag ska göra med dom 2 innerväggar som finns i halldelen i rummet före finns 1 yttervägg där sätter jag stålregel och humidboarden igen tanken där är väl att spackla och måla den delen
men hur göra med inneväggarna som jag helst av allt vill tapetsera? sitter en 45 stålregel och en konstruktions plyfa på dom väggarna just nu några ideer?

Redigerat:
Har dykt upp en annan fundering?
Hur ska jag göra för att få luften röra sig i väggarna?
och vill man ha så att den rör sig även i väggarna i våtrummet? är det inte risk det sugs in redan fuktig luft från duscharna och bastun?

vill gärna ha tips om inte annat vem man kan ringa och rådfråga om detta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.