Hej,
Vi håller på att renovera vår källare. Huset är dränerat 2012 men hade inga problem med fukt innan heller. Nu håller vi på att riva gamla träreglar och isolering och ska regla med plåtreglar för att isolera efter konstens alla regler i en källare. I ett av rummen är taket av eternit (som vi fått konstaterat innehåller asbest) och längst upp mot taket sitter då en träregel som är skruvad i betongväggen samt spikad i eternittaket. Vi vill ogärna röra eternittaket och därför till min fråga: Träregeln i källartaket sitter 80-90 cm ovan jord, kan man låta den sitta kvar för att slippa röra eterniten och sedan regla upp resten med plåtreglar? Själva är vi inte orologa för fukt i källaren eftersom vi inte haft någon minsta tillstymmelse till fukt vare sig före eller efter dränering. Men "får" man göra så? Regeln sitter ju dessutom ovan jord, alltså borde det vara lugnt eller?