Tänkte dela med mig av mitt projekt, håller på med en total renovering av gillestugan är bara i start läget men alltid kul lägga ut under tidens gång. Mvh

A adde86 skrev:
Tänkte dela med mig av mitt projekt, håller på med en total renovering av gillestugan är bara i start läget men alltid kul lägga ut under tidens gång. Mvh

• Råbetonggolv och gråa betongblocksväggar i pågående renoveringsprojekt, med spadar lutade mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite bilder

• Renoveringsplats med sönderhackat betonggolv, murade väggar och en skottkärra i ett under construction-område.
    Skapa konto
  • Rivningsavfall och murbruk på betonggolv i pågående renoveringsprojekt med borrhammare.
    Skapa konto
  • Inomhusbild av ett tomt rum med träpanel på väggar, ribbat tak och betonggolv under renovering.
    Skapa konto
  • En inomhustrappa av trä bredvid en tegelvägg och en stängd träddörr med kläder och verktyg utspridda på trappstegen.
    Skapa konto
  • Tomt rum under renovering med träpanelväggar, betonggolv och ett strömkabel på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
henche
  • Laddar…
Lite uppdatering. Renoveringsprojekt med ofärdiga betongblockstrappor och murbruk i ett rått byggnadsutrymme.
Skapa konto
Renoveringsarbete i källare med murade väggar, synliga tegelstolpar och röran av byggavfall.
Skapa konto

Hur ser planen ut? Vad ska göras, hur ska det bli när det är färdigt?

• Gilla
adde86
  • Laddar…
H henche skrev:
Hur ser planen ut? Vad ska göras, hur ska det bli när det är färdigt?
Planen, är gjuta platta med golvvärme, klinker å putsa väggarna. Mura trappa upp till entré plan. Så rätt standard

A adde86 skrev:
Planen, är gjuta platta med golvvärme, klinker å putsa väggarna. Mura trappa upp till entré plan. Så rätt standard
OK, spännande. Ska plattan grävas ur och isoleras också? Med tanke på risk för omvänd fuktvandring med golvvärmen.

H henche skrev:
OK, spännande. Ska plattan grävas ur och isoleras också? Med tanke på risk för omvänd fuktvandring med golvvärmen.
Nä jag gräver inte ut mer. Lägger isolering på plattan sen gjuter in golvvärme

• Gilla
henche
  • Laddar…
Hänt något mer?

H henche skrev:
Hänt något mer?
Hej, nä inte hänt så mycket. Man kommer inte ner så ofta som man borde när man har en liten hemma som härja runt . Men murat upp lite på trappen så ska mura igen dörrhålet nu och Renoveringsprojekt som visar murade tegelsteg samt en påbörjad mur strax innan att mura in en gjutjärnstavla.
Skapa konto
Delvis uppbyggd trappa av tegelblock i ett renoveringsprojekt med murarbete och skräp på golvet.
Skapa konto
mura in en gjutjärn tavla där.

Var den gamla trappan för brant eller? Ser ut som nya tar upp mer plats :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
A ati skrev:
Var den gamla trappan för brant eller? Ser ut som nya tar upp mer plats :)
Nä, anledningen är att entrén va bara 1 kvadrat stor innan, så därför mura jag en rak trapp med plattform, så dubblar hall ytan vid ingången. Pluss, att jag tro de blir en häftig pjäs när den är putsad å klar

• Gilla
henche och 1 till
  • Laddar…
Delvis murade väggar med öppet dörrhål i ett pågående renoveringsprojekt.
Skapa konto
Halvfärdigt mureri av en vägg där ett dörrhål ska muras igen, med trästöd och byggmaterial synligt.
Skapa konto
Pågående murarbeten inne i en byggnad med verktyg och oisolerat golv av lecablock.
Skapa konto
Delvis murad vägg vid dörrhål med oisolerade lecablock nära ett fönster.
Skapa konto
Lite till murat, bara dörrhålet som ska muras igen med, sen dags för isolera golvet. Sakta men säkert framåt

• Gilla
henche
  • Laddar…
Dörrhålet igenmurat. Ett igenmurat dörrhål med betongblock i en tegelvägg i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto
Igenmurat dörrhål med betongblock och rött tegel i en konstruktion med synliga verktyg och oordning.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.