Vad hände med denna härliga tråden? :S

Är renoveringen redan klar??? Hur blev resultatet??? Eller har det hänt något som gör att du inte kan uppdatera? Vi är många läsare som saknar en fortsättning och/eller undrar vad som hänt...

Nu är jag tillbaka... Hemskt ledsen att mina uppdateringar uteblev.
Det har varit fullt upp. Allt blev lite väl mycket när renoveringen av badrummet blev fel. VVS:arna satte mot vår instruktion samtliga rör fel. Vi kommer till lägenheten en dag och ser till vår förtvivlan att rören är satta i ögonhöjd, inte i takhöjd, och inte i golvhöjd som vi bett om utan rakt fram i ögonhöjd. Något som varken var snyggt eller särskilt genomtänkt.

Tyvärr resulterade detta i att hantverkarna fick göra om halva badrummet. Det blev demontering av samtliga rör, omkakling av två väggar samt allt tog längre tid än tänkt.
Nu blev alla hantverkare klara i tid, och badrumshantverkarna ska ha cred för att dem löste problemen som uppkom men problemet med badrummet gjorde att övriga hantverkare inte kom till som dem skulle vilket försvårade deras arbete.

Allafall så kunde vi flytta in i tid och nu efter en månad i lägenheten börjar vi faktiskt känna oss som hemma :-)
Det är lite småpill kvar (så är det väl alltid?) men i det stora hela har vi vårt hem :-)

Nedan följer lite bilder.

Här ser ni lite bilder på när köket börjar komma på plats.
Första bilden visar några inte så trevliga rör som vi valde att bygga in. Vi fick ha en rörmokare för att förlänga och sänka rören för att dessa inte skulle krocka med köksskåpen.

• IMG_1177.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1178.jpg
    Skapa konto
  • IMG_1179.jpg
    Skapa konto
Här börjar garderoberna i vårt sovrum ta form.
Måste säga att det var inte det lättaste att få ihop dessa.
Vi har båda, dock mest jag, tummen i mitt i handen vilket resulterade i att ena garderoben for rätt in i ryggen på mig innan den fallet tillslut stoppades av väggen. Blev ett hyfsat märke i väggen efter den lilla olyckan, för att inte tala om märket i ryggen på mig som efter en och en halv månad fortfarande inte gått bort. Men men! Sånt som händer :-)

Vi fick svälja stoltheten och låta hantverkarna bygga ihop garderoberna. De hade inga direkt problem med stommen, något svårare var det med skjutdörrarna.. Men det blev bra tillslut :-)

' IMG_1190.jpg
Skapa konto

IMG_1191.jpg
Skapa konto

Nu börjar golvet i vardagsrummet läggas. Detta ska utan skarvar sedan löpa vidare ut i hallen.
IMG_1207.jpg
Skapa konto

Annan vinkel på vardagsrummet.
IMG_1208.jpg
Skapa konto

IMG_1225.jpg
Skapa konto

Nu har köket kommit en bit längre. Notera bänkskivan som vi efter mycket oro lyckades få upp i en del.
Denna "best" mätte närmare 3,60 meter. Vi försökte på diverse ställen försöka muta oss till hemkörning och uppbärning men inget företag ville axla ansvaret att få upp bänkskivan. Troligtvis på grund av risken att inte kunna få upp den...
IMG_1228.jpg
Skapa konto

Vi lyckades lyckligtvis få upp bänkskivan i ett stycke själva. Vi hade räknat med att få knacka på på var våning i respektive lägenhet för att på så sätt kunna backa in i lägenheten och sen vända och gå vidare till nästa våning men vi lyckades tillslut utan att störa grannarna :-)
IMG_1229.jpg
Skapa konto

Nu börjar köket äntligen likna ett kök! Snart ska de blåa skyddsplasten av så att vi får vårt högblanka kök :-)

IMG_1250.jpg
Skapa konto

IMG_1248.jpg
Skapa konto

IMG_1231.jpg
Skapa konto

IMG_1233.jpg
Skapa konto

IMG_1234.jpg
Skapa konto

Nu börjar mina bilder ta slut här men ska föra över lite fler imorgon! Tills dess kommer här några övriga bilder :-)

Köket börjar ta form. Vi har fått upp två hyllor där vi provställt lite böcker & en iPad.
IMG_1272.jpg
Skapa konto

Sonos levererar bättre än väntat. Vi har nu en zon i köket, en i sovrummet och en i vardagsrummet. Matlagningen blir plötsligt mycket roligare med lite musik :-)
IMG_1263.jpg
Skapa konto

Senaste tillskottet; En Samsung Smart-TV. Vit och ultraslim enligt beskrivning. Fungerar ypperligt enligt oss och vi är väldigt nöjda med inköpet.
IMG_1275.jpg
Skapa konto

Vi har inte haft varmluft tidigare och men kan redan efter ett par användningar känna skillnaden. Speciellt kött blir fantastiskt gott!
IMG_1278.jpg
Skapa konto

Välkommen tillbaka!
Härligt att se att ni kommit in i lgh och att renoveringen går mot sitt slut...
Tråkit med rörkrökarna att de inte förstod er från början, fick ni själva stå för kostnaden av omkaklingen eller stod rörkrökarna för det?

Hur kan nån överhuvudtaget får för sig att man vill ha rören i ögonhöjd? Om jag fick en sådan beställning skulle jag nog fråga både två och tre gånger:
Ska rören verkligen sitta på 160/170 cm höjd? Inte 20, och inte 220, utan 160/170 cm? Är ni verkligen helt säkra på att in inte ska ha dem vid golvet som man brukar?

Nä det är otroligt hur man kan få ihop det till att det skulle ens vara ett alternativ att lägga rören så. Men men!
Vi slapp betala för att göra om det.

Ska försöka uppdatera i nästa vecka med lite nya bilder. Har just nu väldigt mycket på jobb så man hinner knappt sitta vid datorn. Men ska försöka i nästa vecka :-)

S
Shit jag trodde först att det var förstärkaren som hade en temp på 200 grader. Sorry for off topic...
Ser bra ut, vad har du för budget på renoveringen + möbler + eventuell HiFi med mera?
Jag håller själv på med en trea och renoverar allt utom badrummet och där ligger totalbudgeten på 150.000kr inkl 4 tv-apparater, sängar, garderober, soffa och köksmöbler.

He he! Det hade inte varit nåt vidare om stärkaren hade varit 200 grader varm!

Vårt kostade något mer än detta. Nu vet jag inte var du bor men har förstått att det är högre priser på hantverkare i storstäderna än mindre städer.

Säng hade vi som tur var innan, annars är det en rätt så dryg utgift =/

S
matthew_01 skrev:
He he! Det hade inte varit nåt vidare om stärkaren hade varit 200 grader varm!

Vårt kostade något mer än detta. Nu vet jag inte var du bor men har förstått att det är högre priser på hantverkare i storstäderna än mindre städer.

Säng hade vi som tur var innan, annars är det en rätt så dryg utgift =/
Nu har jag gjort och gör det mesta själv. Hade en målare som spackla, satte microlit och målade i vardagsrummet för 20.000kr inkl material. Sen var det en kille som koppla bort gasledningar för under tusenlappen. Nu vet jag inte hur mycket du gör själv? Men, lejer man bort allt så blir det nog svindyrt :D

Jag bor i Malmö...
http://www.minhembio.com/Badguy/322455/ - Hallen
http://www.minhembio.com/Badguy/322456/ - Köket
http://www.minhembio.com/Badguy/322457/ - Vardagsrum
http://www.minhembio.com/Badguy/322458/ - Sovrum 1
http://www.minhembio.com/Badguy/322459/ - Sovrum 2

Redigerat:
Ser ju riktigt bra ut! Bra jobbat! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.