34 392 läst ·
123 svar
34k läst
123 svar
Renovering av en trea
Nu har det hänt lite mer i badrummet. Gipsskivor i taket är uppe och de har satt igen de enorma hålen som tidigare bilades 
Gipsskivor uppe, hoppas elektrikern kommer ihåg var han satte spotsen
En liten lucka till rören.
Igensatta hål i golvet.
Här är vår städgarderob
Gipsskivor uppe, hoppas elektrikern kommer ihåg var han satte spotsen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En liten lucka till rören.
Logga in
Skapa konto
Igensatta hål i golvet.
Logga in
Skapa konto
Här är vår städgarderob
Logga in
Skapa konto
Att du börjar med en hel golvplana på första raden, sen lägger du klart hela första raden, på andra raden börjar du med den som vart över på första raden.
lägger man skarvarna på samma ställe kan golvet gå upp lättare.
Blir istort sett inget spill om man gör som jag sa först.
/Johan
lägger man skarvarna på samma ställe kan golvet gå upp lättare.
Blir istort sett inget spill om man gör som jag sa först.
/Johan
Tror han lagt det så som du beskriver
Syns otydligt på bilderna dock.
Nu har vi varit iväg och tittat på både bänkskiva och dörrhandtag. När det gäller bänkskivan till köket vill vi helst ha en ekskiva. Men säljaren i butiken menade att man bör olja in den en gång i månaden. Kan detta stämma?
Dörrhandtagen är valda:
Dörrhandtagen är valda:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Handtagen kommer från Beslagsboden. De hade en hel del att välja mellan 
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
olja varje dag? oj vad våran måste vara torr då... slipat 1 gång och oljat 4ggr på 1 år (varav jag oljar 2ggr vid 2 tillfällen)
Låter lite oroväckande angående inoljningen.. Men vi har nog inte så mycket val är jag rädd för.
Vi vill helst inte ha laminat och en stenskiva på 3,40m kommer nog kosta en slant.
Vi får lägga pengarna på oljan och vår tid istället
Vi vill helst inte ha laminat och en stenskiva på 3,40m kommer nog kosta en slant.
Vi får lägga pengarna på oljan och vår tid istället
Idag har jag städat och plockat undan en massa skräp som ska slängas. Imorgon kör vi till soptippen igen men grejjer som ska slängas.
Ska även försöka inhandla diskho och kika lite på garderober.
Just nu satsar vi på inflyttning den 25 februari, risken är att det blir en vecka senare men vore himla kul ju tidigare det blir.
Blir nog många helger framöver där vi behöver inhandla diverse möbler. Men det är ju den roliga delen
Ska även försöka inhandla diskho och kika lite på garderober.
Just nu satsar vi på inflyttning den 25 februari, risken är att det blir en vecka senare men vore himla kul ju tidigare det blir.
Blir nog många helger framöver där vi behöver inhandla diverse möbler. Men det är ju den roliga delen
I början, eefter ett par veckor räckte det med en gång i veckan, men ett par gånger om året som de gör nu är för lite tycker de själva.sir_daniel skrev:
Jag är lat, jag gillar laminat :-D
Poesi på lördagskvällen. Kanske kunde vara ett uppslag för en "forumlåt" till melodifestivalen?
Nu har vi äntligen beställt köket! Vi fick även till slut prata med en vettig människa på IKEA som verkligen tog sig tid att gå igenom planeringen av köket samt alla de sakerna vi själva inte tänkt på.
Ett stort plus var att vi kunde välja leveransdag. Nästa onsdag anländer en lastbil med vårt kök.
Nu återstår det bara att hitta diskho, bänkskiva och lite annat smått o gott som vi inte köper från IKEA.
Vi har även kikat lite på hallmöbler samt vardagsrumsmatta idag. Vi hittar nya saker var gång vi är ute som vi märker att vi måste köpa. Kul men lite dyrt i längden...
Imorgon inleds vecka fyra av renoveringen. Då kommer det fortsätta att målas och spacklas, väggarna i badrummet ska putsas. Golvet kommer läggas i köket samtidigt som detta blir målat så allt är förberett till leveransen den 15 februari.
Förhoppningsvis har vi kommit förbi den värsta "störa-grannarna"-tiden. Följande renoveringsetapper kommer troligtvis låta aningen mindre än själva utrivningen
Ett stort plus var att vi kunde välja leveransdag. Nästa onsdag anländer en lastbil med vårt kök.
Nu återstår det bara att hitta diskho, bänkskiva och lite annat smått o gott som vi inte köper från IKEA.
Vi har även kikat lite på hallmöbler samt vardagsrumsmatta idag. Vi hittar nya saker var gång vi är ute som vi märker att vi måste köpa. Kul men lite dyrt i längden...
Imorgon inleds vecka fyra av renoveringen. Då kommer det fortsätta att målas och spacklas, väggarna i badrummet ska putsas. Golvet kommer läggas i köket samtidigt som detta blir målat så allt är förberett till leveransen den 15 februari.
Förhoppningsvis har vi kommit förbi den värsta "störa-grannarna"-tiden. Följande renoveringsetapper kommer troligtvis låta aningen mindre än själva utrivningen