34 392 läst ·
123 svar
34k läst
123 svar
Renovering av en trea
Jag kör Airplay i nuläget och tycker det fungerar sådär. Eftersläp på 1-2 sekunder när man startar en låt plus att det sällan syncar mellan rummen. Lite frustrerande om man står mellan rummen och man hör kick&snare om vartannat..
Jag kommer fortfarande ha Airplay möjligheten via Sonos men bygga huvuddelen på Spotify etc.
Jag kommer fortfarande ha Airplay möjligheten via Sonos men bygga huvuddelen på Spotify etc.
Kom precis hem från lägenheten efter en sen ockulärbesiktning. Alltid kul att komma dit och se att det hänt en massa 
Nu är badrummet färdigkaklat, golvet i köket färdigt & listerna har börjat sättas i arbetsrummet.
Imorgon hoppas jag att målaren spacklar köket så att hantverkaren kan installera detta på torsdag.
Nu är dörrarna skummade
Ska enligt uppgift sitta som berget nu.
Nu är allt kakel på plats. Det ser nästan ut som svart golv men det är det absolut inte
Det blev ett grått golv, men med tanke på den begränsade belysningen ser det något konstigt ut
Mot duschen sett. Samma färg på de små plattorna som de stora, konstigt ljus dock.
Bild från köket. Börjar arta sig
Nu börjar listerna monteras. Känns på nåt sätt som att det börjar bli färdigt då
Nu är badrummet färdigkaklat, golvet i köket färdigt & listerna har börjat sättas i arbetsrummet.
Imorgon hoppas jag att målaren spacklar köket så att hantverkaren kan installera detta på torsdag.
Nu är dörrarna skummade
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är allt kakel på plats. Det ser nästan ut som svart golv men det är det absolut inte
Det blev ett grått golv, men med tanke på den begränsade belysningen ser det något konstigt ut
Logga in
Skapa konto
Mot duschen sett. Samma färg på de små plattorna som de stora, konstigt ljus dock.
Logga in
Skapa konto
Bild från köket. Börjar arta sig
Logga in
Skapa konto
Nu börjar listerna monteras. Känns på nåt sätt som att det börjar bli färdigt då
Logga in
Skapa konto
Har varit dåligt med uppdateringar dom senaste dagarna.
Lovar att återkomma imorgon mer riktigt med bilder. Har hänt en massa. Både positiva saker och några negativa.
Allt det negativa har dock löst sig, om än med ett smärre hål i plånboken som resultat. Men men
Lovar att återkomma imorgon mer riktigt med bilder. Har hänt en massa. Både positiva saker och några negativa.
Allt det negativa har dock löst sig, om än med ett smärre hål i plånboken som resultat. Men men
Nu kommer lite nya bilder
Har begränsat med internet därav uppdateringarna.
En massa som hänt sedan sist. Hade lite otur i onsdags och torsdags.
I onsdags bestämde vi oss för att bygga ihop en garderob från IKEA, olyckligtvis hände något som gjorde att garderoben rasade samman. Ena längdsidan for i full karriär in i min rygg innan den till slut slog upp en reva i väggen.
Det var bara till att åka iväg till IKEA och beställa en ny. Hemkörning på torsdagen.
Torsdagen följdes av mer otur, jag kommer till lägenheten vid 18-tiden, ungefär samtidigt som IKEA skulle leverera garderoben och upptäcker att låset gått i baklås på nåt vänster. En timme senare var låset dock uppbrutet med hjälp av låssmed. Felet var att tidigare ägare smörjt låset med symaskinsolja.
1500 kr för "akut-uppborrningen" och 2900 kr för ett nytt låt. Oväntad och rätt så olustig utgift. Men men!
Köket har nu äntligen leverats och en massa annat har också hänt!
Vardagsrummet med alla saker i:
Ett styck fyllt arbetsrum med köksskåp.
Nu är köket målat.
En massa som hänt sedan sist. Hade lite otur i onsdags och torsdags.
I onsdags bestämde vi oss för att bygga ihop en garderob från IKEA, olyckligtvis hände något som gjorde att garderoben rasade samman. Ena längdsidan for i full karriär in i min rygg innan den till slut slog upp en reva i väggen.
Det var bara till att åka iväg till IKEA och beställa en ny. Hemkörning på torsdagen.
Torsdagen följdes av mer otur, jag kommer till lägenheten vid 18-tiden, ungefär samtidigt som IKEA skulle leverera garderoben och upptäcker att låset gått i baklås på nåt vänster. En timme senare var låset dock uppbrutet med hjälp av låssmed. Felet var att tidigare ägare smörjt låset med symaskinsolja.
1500 kr för "akut-uppborrningen" och 2900 kr för ett nytt låt. Oväntad och rätt så olustig utgift. Men men!
Köket har nu äntligen leverats och en massa annat har också hänt!
Vardagsrummet med alla saker i:
Logga in
Skapa konto
Ett styck fyllt arbetsrum med köksskåp.
Logga in
Skapa konto
Nu är köket målat.
Logga in
Skapa konto
Imorgon börjar köket sättas upp.
Än så länge är de flesta skåpen på ena sidan ihopbyggda och lådorna monterade.
Än så länge är de flesta skåpen på ena sidan ihopbyggda och lådorna monterade.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto