Det blir en renovering av badrummet inom snar framtid och jag hade tänkt kakel och klinker. Tyvärr så fick man inte lägga in golvvärme på mitt område pga kollektiv elmätning.
Jag bor 1 trappa upp och badrummet är ca 5m2 med element. Klarar man sig med elementet utan att klinkergolvet blir alltför kallt eller är golvmatta ett bättre (dock mindre attraktivt) alternativt?
Tack på förhand.

Hur är det med annan elvärme? Kanske en IR-panel i taket skulle kunna "stråla" golvet varmt?

Jag hade valt en snygg matta istället......
Kallt klinkers är inte så attraktivt.... ;)

Finns det verkligen kollektiv elmätning?

ImageUploadedByTapatalk1357242396.183296.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi valde denna mattan när vi renoverade i vår förra bostad. Ser exakt ut som svart klinkergolv.

Bilden är inte från vår lägenhet.

Redigerat:
T
pelpet skrev:
Tidigare bodde jag i en lägenhet med snyggt badrum i plast. Golvet där är Aquarelle Pacific och är riktigt snyggt. Här finns några bilder.
Ja, den är riktigt snygg. Men den ser inte likadan ut på produktsidan som på dina bilder:x

Det är inte så att du blandar ihop väggmattan och golvmattan? Väggmattan med de glänsande räfflingarna vet jag inte vad den heter.

T
pelpet skrev:
Det är inte så att du blandar ihop väggmattan och golvmattan? Väggmattan med de glänsande räfflingarna vet jag inte vad den heter.
Okej, jo det är väggmattan jag menade!

Det är ju inte så att väggmattan är den framträdande delen på dina bilder:rolleyes::p

pelpet skrev:
Tidigare bodde jag i en lägenhet med snyggt badrum i plast. Golvet där är Aquarelle Pacific och är riktigt snyggt. Här finns några bilder.
Tack för tipset. Jag hade tänkt mig nått i den stilen faktiskt, enfärgat svart. På väggarna hade jag tänkt stora vita rektangulära kakelplattor med mindre svarta plattor vid duschplatsen. Någon som vet vad det är för prisskillnad ungefär på golvmatta vs klinker inkl. arbete?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.