Är inte helt säker på att det är under rätt ämne jag gör detta inlägget, men då får de väl flytta det ;)

Vi har starka funderingar på att köpa ett hus från 1902, det är totalrenoverat och allt är bytt i det ( el, rör, inredning osv ) men de som säljer har fått bygglov på en planerad tillbyggnad om ca 32 kvm x 2 ( i två plan ) i det ena planet kommer att byggas ett badrum och ett allrum, i det andra planet ev. en tvättstuga och en klädkammare + entre. Det finns idag tvättstuga i källarplanet men enligt bygglovhandligarna är det inritat tvättstuga. Dessutom kommer det att vara en trappa mellan planen ( finns idag en befintlig som jag inte vet om man kan flytta ) eller om man behåller den ( inte enligt bygglovsritningarna ).

Måste man hålla sig till ritningen eller kan man ändra invändig planlösning hur man vill så länge man håller sig till de utvändiga måtten ?

Vad gissar ni en sådan tillbyggnad kan kosta ? Vi har ätt gott om snickare och elektriker och golläggare i bekantskapskretsen så vi räknar med att de hjälper oss mot lite drickbar ersättning ;D

Grejen är den att eg. tycker vi huset är liiite för dyrt i utgångsläget, men samtidigt ett guldläge med stor tomt ( som kanske kan styckas av och göras en rejäl hacka på då tomterna i området går för ca 2.5 miljoner ). Huset är precis så som vi letat efter ( visserligen letar vi även tomt för nybygge ) och jätte fint så samtidigt känns det som ett tillfälle.

Hur länge är bygglov giltliga, om man nu inte väljer att bygga till med en gång ?

Hoppas någon kan hjälpa oss med lite svar ;)

Såg nu att jag räknat lite fel, Tillbyggnaden är på 42 kvm i varje plan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.