Hej!
Jag håller på att renovera en gammal stuga på tomten för att göra den beboelig året runt. Stugan är över 100 år gammal, cirka 90 m², 45m2 uppe med lutande tak och 45m2 entre plan. Tidigare ägare verkar ha gjort lite egna lösningar och renoveringar genom åren
Jag har några frågor och tar gärna emot tips och råd från er som kan mer än jag.
Jag har upptäckt detta med bjälkarna som går tvärs över golvet/taket. De verkar vara kapade i mitten och sedan förstärkta, och det ser dessutom ut att ligga någon slags kil emellan. Jag lägger upp bilder så ni ser hur det ser ut.
Min andra fråga gäller isoleringen. Så här ser det ut idag.
Min tanke var först att riva ner allt till ytterväggen och sedan isolera om från grunden. Tror ni det är rätt väg att gå, eller finns det något jag bör tänka på innan jag börjar?
Alla tips och förslag uppskattas!