Hej! Vi har flyttat till en radhus från 1950. När jag tog golvlisterna blev väggen bara smulor där de suttit. Vad ska jag använda för att bygga upp den igen? Antingen för att limma fast de nya listerna eller skruva fast dem. Alla tips välkomnas!

A Anna VL skrev:
Hej! Vi har flyttat till en radhus från 1950. När jag tog golvlisterna blev väggen bara smulor där de suttit. Vad ska jag använda för att bygga upp den igen? Antingen för att limma fast de nya listerna eller skruva fast dem. Alla tips välkomnas!
Vad är det för material?

Om du inte vet. Ta en bild och lägg upp

• Gilla
Anna VL
  • Laddar…
Är väggarna av lättbetong? Jag hade det i mitt tidigare boende och lagade små håligheter med snabbfix (Casco husfix rapid). Om väggen bara är lite ojämn bakom listerna kan du nog använda det för att jämna ut. För större ytor vill man nog ha ordentligt spackel/puts och lite handlag, eller en renoveringstapet.

• Gilla
Anna VL
  • Laddar…
A Anna VL skrev:
Vägg med skadat puts och fuktfläckar ovanför trälist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
In

• Skadad vägg med synligt nät och trästavar bakom trasigt gips.
    Skapa konto
Bronken
Ser ut som puts på vass.
Kanske man kan gipsa upp en bra grund? Eller?

Förpackning av Ardex A 828 väggspackel, 5 kg, för inomhusbruk.
Skapa konto

• Gilla
Anna VL
  • Laddar…
Bronken Bronken skrev:
Ser ut som puts på vass.
Kanske man kan gipsa upp en bra grund? Eller?

[bild]
Blir den så pass fast att den inte börjar dala ner mot golvet? Är den svår att använda? Är ovan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.