TIPS;
Titta även på www.inland.nu de har oxå trapprenoveringsatser för den som inte vill göra själv.

// Fia

elof: Så du har även klätt den delen, vad det nu heter, "under" trappnosen?
Med samma material som själva "steget" lr nått annat?
Hur fick du till spårningen för trappnosen? Snyggt btw!

Själv skall jag nog sätta en mässingslist som trappnos. Skall kolla runt lite innan vad det finns.....

Poggan skrev:
elof: Så du har även klätt den delen, vad det nu heter, "under" trappnosen?
Med samma material som själva "steget" lr nått annat?
Hur fick du till spårningen för trappnosen? Snyggt btw!

Själv skall jag nog sätta en mässingslist som trappnos. Skall kolla runt lite innan vad det finns.....
Japp sättstegen är klädda i precis samma, var först rädd att det skulle bli för mycket ek, men så blev absolut inte fallet! Kanske skall tillägga att trappan och omkringliggande golv var förut klädda i en mörkgrön-brun-orange heltäckningsmatta med höstlövsmotiv :) (får rysningar på hela ryggen när jag tänker på den)

Spårningen gjorde jag med bordcirkeln.....hade först tänkt fräsa ur den men upptäckte att spånten på golvet var i precis samma tjocklek som sågklingan så ett snitt i bakkant blev perfekt.

En bra såg är nog bland det viktigaste vid ett sånt här jobb. Fläker det på stgen så blir de inte alls snyggt :(

Ok, äger direkt inga verktyg för att göra såna jobb. :-/
Så det får bli en mässingslist tror jag....
Sättstegen skall jag nog måla istället+"övriga" trappan, dvs allt utom själva trappsteget. Hoppas ni förstår vad jag menar. ::)

Var får man tag i sån mässingslist med räfflor till trappan? :-?
Har letat en del på nätet, men har inte lyckats hitta ngn...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.