Hej
Bor i ett 70-tals hus med en u-trappa med viloplan som jag skulle vilja bygga om.
Skulle vilja ta bort alla spjälor och göra ett nytt räcke som står på vagnsstycket.
Hur mycket har spjälorna med hållbarheten på konstruktionen?
Tänker då mest på spjälorna som sitter mellan det övre och det nedre vagnsstycket.
mvh Tomas
Bor i ett 70-tals hus med en u-trappa med viloplan som jag skulle vilja bygga om.
Skulle vilja ta bort alla spjälor och göra ett nytt räcke som står på vagnsstycket.
Hur mycket har spjälorna med hållbarheten på konstruktionen?
Tänker då mest på spjälorna som sitter mellan det övre och det nedre vagnsstycket.
mvh Tomas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hejmexitegel skrev:
helt riktigt att den övre trappan sitter fast både på övervåningen och på viloplanet.
Men trappan har 8st steg så jag tänkte om det blev lite svikt och knarr...
Elva år sedan men jag provar ändå.
Hur gick det med trappan?
Jag har nämligen en likadan och funderar också på att ta bort spjälorna.
Hur gick det med trappan?
Jag har nämligen en likadan och funderar också på att ta bort spjälorna.
Klicka här för att svara