Har gjort motsvarande på en dörr från 66.PeterFalun skrev:
Ta av dörren och lägg på två bockar med något mjukt på så underlättar det jobbet.
Ta gärna hjälp att lyfta den är tung
Ta av lås och handtag så blir det lättare att slipa.
Eventuellt byt dessa till nya så blir det ett modernare utseende.
Jag passade på att byta sidoglasen till treglas i klart glas också.
Så för en liten peng så blir ett 50 årigt parti som nytt för en liten kostnad men håller högre kvalitet än många nya.
Hej, Uno! Hur gick det med dörren. Min ytterdörr är likadan och jag läser nu med intresse alla trådar i forumet. Om du är klar, skulle du vilja dela med dig av hur du gjorde och kanske en bild på resultatet? Mvh Kristin.
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-ska-jag-renovera-min-fina-traedoerr.299676/K k.ro skrev:
Inlägg #15
Hej! Jag tvättade med trärent, slipade både manuellt och försiktigt med maskin. Sen drog jag på två lager av Timberguard, blev jättefint, jag är supernöjd! (Ljus dörr efter tvätt och slip, mörk dörr efter oljan).C Cybermona skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden






