Jag har renoverat upp ett par stycken nu och det är inga som helst problem.
De som inte går att skruva isär går att limma ihop ;)

Har även bytt celler i ett Metabo Li-ion utan problem. Bytte alla celler i det till den horribla kostnaden av 110SEK för 10 st. Tog några extra ifall man hittar något att ha dem till. Tror det var 6 celler i batteriet.
3850mAh blev det och är numer enligt ägaren "det bästa batteriet han har".... ska fixa ett till i dagarna tänkte jag.

Har nog fixat till 8-10 batterier ännu så länge åt lite folk jag känner. Börjar man prata om det så har den man pratar med alltid något batteri i någon gömma som inte fungerar.

Joens skrev:
Jag har renoverat upp ett par stycken nu och det är inga som helst problem.
De som inte går att skruva isär går att limma ihop ;)

Har även bytt celler i ett Metabo Li-ion utan problem. Bytte alla celler i det till den horribla kostnaden av 110SEK för 10 st. Tog några extra ifall man hittar något att ha dem till. Tror det var 6 celler i batteriet.
3850mAh blev det och är numer enligt ägaren "det bästa batteriet han har".... ska fixa ett till i dagarna tänkte jag.

Har nog fixat till 8-10 batterier ännu så länge åt lite folk jag känner. Börjar man prata om det så har den man pratar med alltid något batteri i någon gömma som inte fungerar.
Vart köper du cellerna? Har två 12V NiMh till blå Bosch som det är dags att åtgärda och ett 10,8v Li Ion som jag slarvförstörde.

www.ebay.com

Direkt från Honh Konh, eller var de har sitt näste...

Håll det under 300 så slipper du tull och sånt.
Ska jag ha flera av samma brukar jag beställa med några dagars mellanrum så de säkert skickat den första lasten...

Någon som vet var man får tag i en punktsvetsmaskin?

Det går bra att löda om man vill detta.
Kan vara lite meckigt men om man köper batterier med flärp är det lugnt.

Sent from my GT-N7000 using Byggahus

Joens skrev:
Det går bra att löda om man vill detta.
Kan vara lite meckigt men om man köper batterier med flärp är det lugnt.
Ja, det bruka kunna fungera att löda direkt på polerna. Men cellerna blir varma & man behöver en löd-/penna/kolv/station med bra sprutt. Undrar om den värmen är skadlig för cellen? Jag har dock inte haft några problem, som jag upplevt. Lödöron är dock att föredra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.