Jag har en fråga; Har någon valt att behålla nålfiltsmattan o renoverat resten, typ målat. Eller måste man ta bort den för att byta den till en ny efter man har målat? Är nöjd med den jag har.

• Gilla
Keki
  • Laddar…
Är det någon som har använt sig av trekantslister istället för trappnosar? I så fall, är det bra?

Franke skrev:
Vi lade ett "fusk-klinkergolv" (plastmatta) på nedervåningen och tänkte lägga samma golv i trappan (som förut var en lackad furutrappa med brun nålfiltsmatta från -75). Vi kom dock fram till att det blev både snyggare och var skönare att gå på med en textilmatta. Inte så halt för hunden heller. Men det finns ju många sätt....

Hej,
Snyggt - den insprirerade mig så jag kopierar ditt jobb. Hur gjorde du med mattkanten eller ligger textilen nedsänkt redan från den gamla tiden?

/Micke

C
Det var inte nån nådigt gammal tråd du hittade heller. :D Jag är på G och ska renovera våran trapp också. (Jösses med projekt man har...) Är nog rätt inställd på att det blir stepkit, trots priset, tror det är värt det. Vi hade tidigare hellimmad heltäckningsmatta både på planstegen och sättstegen, och limmet är nåt jävulskt att få bort. Funderar på att köpa en sån roterande färgskrapa på clasisjön, kanske kan funka..?

Vart kan man köpa en trappkompass?

har nu hittat vart man kan köpa trappkompass för 300kr.
Som ni kan se på bilden är min trapp grymt ful.

Har dock någon fundering. Som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

När man sågar ut laminat golvet undrar jag hur många mm man ska ha till godo mot trappen?

Ska man lägga någon slags silikon mellan?

Sedan som ni ser på bilden så har jag inte trä på hela trappstegen utan någon hård plast matta som ligger där, måste jag ta bort den eller bara rugga upp den så mycket som det går och limma direkt på den?

Hoppas på många svar =)

d6201135415PM0dae.jpg

>har nu hittat vart man kan köpa trappkompass för 300kr.

... och var var detta?

Oj glömde skriva det, sry.

http://www.stepkit.com/ där kan du beställa bara att maila dom. 300kr inkl frakt =)

Av vilken andeledning kan man inte limma fast laminat direkt på plast mattan? Tycker bara det är onödigt att ta bort den då det infattar mycket jobb.

Gjort om trappor med Kärhs parkett (woodlock-låsningen) och tillhörande trappnos som man klickar ihop. Det blir suveränt och lätt att jobba med. Resultatet blir alltid grymt!

Okej, men ingen som vet var jag måste ta bort plast mattan och inte kan limma direkt på den?

S
du kommer ha dåligt fäste på plasten förmodlingen. mycke jobba men måste ófta göra ett bra underarbete

Redigerat av moderator:
jaha okej inga genvägar då :P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.