2 985 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Renovera i vilken ordning?
Hej!
Liiite osäker på om det här blev rätt forum, men jag chansar!
Jag har ett helt "naket" rum med betonggolv, betongväggar och betongtak som jag tänkt bygga om till ett sovrum. Jag har tänkt att köra gips och OSB för väggar, furugolv (som jag själv kommer behandla) med golvvärme (har inte bestämt om jag kör el eller vatten) samt eventuellt innertak (kanske behåller det skrovliga betongtaket).
Vad jag är fundersam över är vilken ordning som är smidigast att göra detta - jag har hört att "uppifrån och ned", dvs. först tak, sedan väggar och sist golv, är en bra praktik men vill höra om någon har erfarenhet av något annat
Relevant är nog att jag tänkt ställa in ett badkar i sovrummet (avlopp och vatten finns, rör måste dock dras!)
Tack!
Liiite osäker på om det här blev rätt forum, men jag chansar!
Jag har ett helt "naket" rum med betonggolv, betongväggar och betongtak som jag tänkt bygga om till ett sovrum. Jag har tänkt att köra gips och OSB för väggar, furugolv (som jag själv kommer behandla) med golvvärme (har inte bestämt om jag kör el eller vatten) samt eventuellt innertak (kanske behåller det skrovliga betongtaket).
Vad jag är fundersam över är vilken ordning som är smidigast att göra detta - jag har hört att "uppifrån och ned", dvs. först tak, sedan väggar och sist golv, är en bra praktik men vill höra om någon har erfarenhet av något annat
Relevant är nog att jag tänkt ställa in ett badkar i sovrummet (avlopp och vatten finns, rör måste dock dras!)
Tack!
Redigerat:
Klicka här för att svara