Hjälp! Hus från 1926 med punschveranda som har en gjuten betongplatta på toppen, den utgör golvet på vår balkong. Det läcker in vatten vid kraftigt regn (otätt mellan betonggolv och husvägg) Balkongräcket är gjutet i betongplattan utan fall. Mossa och små träd växer i ytterkanternaÄr detta något projekt för den okunnige? Vad ska jag göra? Tacksam för råd!
 
  • Balkong med betonggolv och mossa, träbänk och trappsteg till dörr, tecken på vatteninträngning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy genom ett betongbalkongräcke med mossa och växter som framhäver vatteninträngningsproblematiken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Blir nog lite svårt , finns ingen plats att bygga på , ser det på tröskeln , och kanske lite bakfall
det som går att göra , täta med en asfaltduk och limma mot vägg med asfaltsklister , är lite kladdigt , ser inget kul ut men en nödlösning för att inte vatten ska komma ned på fasaden
det behövs nog inte mer än någon centimeter för att hindra vattnet ( tröskelhöjd ) men kommer att rinna ut på kanten ner mot fasaden ändå
Endast proffs på den sortens jobb kan säga vad som bör göras
 
Tack för inspel! Jag misstänkte det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.