Vi har en gammal (1957) betongtrappa vid entrén (utomhus) som är belagd med färgad puts, 2-3 cm på planstegen, tunnare på sättstegen. Putsen har spruckit på flera ställen så vi har nu knackat bort allt som är löst. På några ställen har det också blivit en del skador i den underliggande betongen. Jag skulle vilja så att trappan blir helt slät så att jag på sikt kan klä den med klinker eller annan beläggning om jag vill. Jag hade tänkt mig att använda finbetong men när jag var på Hornbach och berättade om trappan och åldern på den rekommenderade säljaren deras vanliga murbruk. Är det en bra lösning?