60 läst ·
2 svar
60 läst
2 svar
Renovera fönster, väderskydd som ersätter
Jag har nu läst några av trådarna på forumet som tar upp dessa saker. Men ingen skriver om vad man sätter i fönsterhålet medan man renoverar! Eller gör alla det på EN dag...!?
Jag har fem rutor fördelade på 2 + 3 fönster. ... (Jag ska lägga upp bilder)
Det slår mig, kanske det första man ska göra är att bygga skiva att sätta in i fönstergluggen?
Sen tänker jag... rimligen renoverar och målar man även själva fönsterramen när man ändå är i farten?
Tankar om detta! Skruvar man av gångjärnen från väggen (från fönsterkarmen), så man kan måla även under dom?
* * * *
Blekinge Museum >> Spellistor
Där finns en fin serie om hur man renoverar. Det finns många andra också som är fina!
Jag har fem rutor fördelade på 2 + 3 fönster. ... (Jag ska lägga upp bilder)
Det slår mig, kanske det första man ska göra är att bygga skiva att sätta in i fönstergluggen?
Sen tänker jag... rimligen renoverar och målar man även själva fönsterramen när man ändå är i farten?
Tankar om detta! Skruvar man av gångjärnen från väggen (från fönsterkarmen), så man kan måla även under dom?
* * * *
Blekinge Museum >> Spellistor
Där finns en fin serie om hur man renoverar. Det finns många andra också som är fina!
Karmen eller åtminstånde karmbotten brukar vara i behov av underhåll, sätt tåckskivan utanpå fönsterfodret när du oljat/ målat karmen så kan du gå in och fortsätta med de nedtagns fönstren under tak eller innomhus.C Civilpolisen skrev:
Klicka här för att svara