Hej! Jag är i planeringsstadiet där jag vill renovera både fasad, portar och även fixa till taket.
Min tanke är att ta bort allting och gjuta upp med lecablock och därefter putsa vitt. Dörrar kommer tillverkas av sorten slagdörr. Taket vet jag inte alls hur jag ska renovera då det är i eternit.
Några frågor:
Kan jag byta ut de dåliga träbalkarna mot typ leca?
När man byter ut balkarna, kan man då använda någon sorts domkraft för att få ut den gamla och passa in det nya materialet?
Fasaden längst bort tänkte jag byta mot leca.
Någon som har tips and trix?
Tacksam för svar. Fyller säkert på med fler frågor.
Min tanke är att ta bort allting och gjuta upp med lecablock och därefter putsa vitt. Dörrar kommer tillverkas av sorten slagdörr. Taket vet jag inte alls hur jag ska renovera då det är i eternit.
Några frågor:
Kan jag byta ut de dåliga träbalkarna mot typ leca?
När man byter ut balkarna, kan man då använda någon sorts domkraft för att få ut den gamla och passa in det nya materialet?
Fasaden längst bort tänkte jag byta mot leca.
Någon som har tips and trix?
Tacksam för svar. Fyller säkert på med fler frågor.
Tänker också att det låter som du vill ha en helt annan byggnad. Sedan har du ju en annan aspekt och det är om du faktiskt får riva den och bygga en ny byggnad. Andra regler kan gälla nu än när den byggdes. Lägenhet skriver du, är den i byggnaden? Bor du eller någon annan där?
Klicka här för att svara