Hej,
Älskar egentligen betongtrappan på vårt nyinköpta 40-talshus - men går den att rädda!?
Den har en rejäl spricka uppepå "platån". Under till tittar armeringen fram på flera ställen. Intill väggen har en "glipa" bildats vilket dragit med sig att fukt tagit sig ner i grunden.
Ovan entrén finns dessutom en balkong vilket kanske komplicerar det hela om man man behöver göra om hela trappan.
Så - går den att rädda? Hur?
Om inte - vad kan det kosta att göra en helt ny trappa? Och påverkar det balkongen? En ev. uppskattning av vad det kan kosta? Vi vill absolut inte ersätta den med en trätrappa även om det naturligtvis vore mycket billigare.
Hjälp!