Jag funderat på att köpa en lägenhet som är av stort renoverings behov. Det handlar om badrum och kök som måste total renoveras. Köket går att använda. Med stor sannolikhet är det samma köksinredning som när huset byggdes. Tak behöver spacklas och målas och golv är i mindre behov av byte.
Badrummet tänker jag riva ut men sedan kommer fackmän göra resten. Kommer använda mig av Rot-avdrag samt liten engångssumma som föreningen erbjuder.
Köket tänker jag själv sätta upp och det blir ett Ikea kök för runt 35 000 kr, inga vitvaror(finns redan)
Golv och tak fixar jag själv.
Så frågan är. Vad kan jag räkna med som en förbättringsutgift när jag sedan bestämmer mig för att sälja efter några år?