Dags att renovera badrummet. Har tänkt att låta en firma göra det mesta jobbet, rivningsjobbet gör jag eventuellt själv.
Är ett radhus byggt mitten 70-talet, badrum på övervåningen och tvättstuga rakt under. Tänkte låta renovera den samtidigt eftersom den är i behov av det och alla rör upp till badrum går via tvättstugan.
Har ingen större erfarenhet av att ta in offerter och bedöma vad man skall kräva av entreprenören förutom att han givetvis är certifierad, seriös och följer alla regler.
Till frågan, vad skall jag tänka på, igenom hela projektet, så man undviker de värsta fallgroparna?
Tacksam för alla tips!

//Kent

Kolla upp firman du väljer noga, kolla referenser att dom har behörighet. Kanske läge att ta en helentreprenad då ni säkert måste in med elektriker, röris, plattsättare, snickare, många på en gång att hålla koll på. Och, betala inget i förskott!

Tack för bra svar "Jonatan 79"!
Kommer kolla upp firmor.Ska jag, som man alltid hört, ta in offert ifrån 3 olika företag?
Helentreprenad? Innebär det att man låter ett företag ansvara för hela projektet?
Det är isåfall vår tanke. Aldrig betala ens en låg procentsats i förskott?

Precis, en firma sköter allt. Jo. Ni kan ju betala för tex material om ni beställer via firman, inte förskott på arbete bara.

• Gilla
KA-1
  • Laddar…
BirgitS
omboende.se från Konsumentverket och Boverket har bra information om hur man anlitar hantverkare när det gäller den mer juridiska delen. Föreslår att ni använder Hantverkarformuläret för att reglera avtalet.

Försäkringsbolaget If har en bra checklista.

BirgitS Tack för tipset, ska läsa igenom det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.