Har en uppgift framför mig där jag vill gipsa ett tak från 74 som idag är klätt med 3cm djupa "kassetter" med yta 40X70. Det finns ångspärr under, i vilket skick vet jag inte. Saken är den att jag vill fälla in spottar och högtalare i taket och nu är jag osäker om jag måste riva ned alla plattor eller om jag kan fräsa upp hål för spottar/högtalare samt kabeldragning. Risken är väl att ångspärren ryker. Har för låg takhöjd för att lägga glespanel på plattorna och skruva gips. Tankar?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.