Har en uppgift framför mig där jag vill gipsa ett tak från 74 som idag är klätt med 3cm djupa "kassetter" med yta 40X70. Det finns ångspärr under, i vilket skick vet jag inte. Saken är den att jag vill fälla in spottar och högtalare i taket och nu är jag osäker om jag måste riva ned alla plattor eller om jag kan fräsa upp hål för spottar/högtalare samt kabeldragning. Risken är väl att ångspärren ryker. Har för låg takhöjd för att lägga glespanel på plattorna och skruva gips. Tankar?