Hej, dessa verkar inte rekommenderas för utanpåliggande kabeldragning (det har dom tydligen andra modeller för).
Kan nån berätta vad det är som avgör det ... eller har jag helt enkelt fel - dvs att den är avsedd för det?!
Göra hål i sargen på upphöjningramen borde ju inte vara något problem i min värld, men det kanske finns annat som "stör" ?
Tack på förhand.
Edit: Om jag skulle göra det själv skulle jag ju göra så (och har nog gjort det redan ett par ggr också), men nu ska jag anlita elektriker för detta och hen kanske vägrar...
Kan nån berätta vad det är som avgör det ... eller har jag helt enkelt fel - dvs att den är avsedd för det?!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Göra hål i sargen på upphöjningramen borde ju inte vara något problem i min värld, men det kanske finns annat som "stör" ?
Tack på förhand.
Edit: Om jag skulle göra det själv skulle jag ju göra så (och har nog gjort det redan ett par ggr också), men nu ska jag anlita elektriker för detta och hen kanske vägrar...
Redigerat:
Att klippa ur lådan för kabeln, får man alltid göra på utvändiga uttag, kabeln kan ju komma från olika håll.Ska det sitta utmed ett dörrfoder, så är det snyggast att gå in på sidan, allra helst med Renova då det inte är kantigt utan avrundad.
Så himla bra, då har jag inte brutit mot nån lag hittills dåJ jonaserik skrev:
Ja förutom att jag inte har doktorstiteln Elektriker då.
Då får det nog bli ett gäng sådana uttag med upphöjningsram, så får hen klippa hål vart bäst hen vill
Klicka här för att svara

