Bronken
Hej, dessa verkar inte rekommenderas för utanpåliggande kabeldragning (det har dom tydligen andra modeller för).
Kan nån berätta vad det är som avgör det ... eller har jag helt enkelt fel - dvs att den är avsedd för det?!

Dubbel eluttag och monteringsplatta, båda vita, avsedda för elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Göra hål i sargen på upphöjningramen borde ju inte vara något problem i min värld, men det kanske finns annat som "stör" ?

Tack på förhand.

Edit: Om jag skulle göra det själv skulle jag ju göra så (och har nog gjort det redan ett par ggr också), men nu ska jag anlita elektriker för detta och hen kanske vägrar...
 
Redigerat:
Att klippa ur lådan för kabeln, får man alltid göra på utvändiga uttag, kabeln kan ju komma från olika håll.Ska det sitta utmed ett dörrfoder, så är det snyggast att gå in på sidan, allra helst med Renova då det inte är kantigt utan avrundad.
 
Bronken
J jonaserik skrev:
Att klippa ur lådan för kabeln, får man alltid göra på utvändiga uttag
Så himla bra, då har jag inte brutit mot nån lag hittills då :)
Ja förutom att jag inte har doktorstiteln Elektriker då.

Då får det nog bli ett gäng sådana uttag med upphöjningsram, så får hen klippa hål vart bäst hen vill :)
 
Det är helt enkelt en smaksak

Här är en bild på den utanpåliggande modellen i Renova serien som är avsedd för utanpåliggande kabel i första hand. Finns såklart även i vit.
 
  • Svart utanpåliggande dubbelt vägguttag från Renova-serien, avsett för utanpåliggande kabeldragning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bronken
Precis, det var den modellen jag syftade på som faktiskt var avsedd för det.
Men gillar mina andra ovan mer
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.