Hej!
Har rengjort trallen på verandan för första gången med en kärcher terasstvätt med roterande borste

Generellt sett mycket lätt och effektivt i det stora hela, men jag har nu när det börjar torka flertalet ringar jag ej förstår mig på. Vad exakt kan jag gjort för fel?

• Rengjord trall med en kärcher terasstvätt och synliga ringmönster efter torkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trall på veranda med ojämna rengjorda fläckar och ringar efter terasstvätt.
    Skapa konto
  • Trall på verandan rengjord med terasstvätt, visar ringar och ojämn färg efter torkning.
    Skapa konto
Du har stått stilla för länge med tvätten.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Mugmaz MugAssMaz skrev:
Du har stått stilla för länge med tvätten.
Ok!
Min tanke är att jag rört den för snabbt längst med trallen, på ett ställe där jag istället rörde över trall istället för längstgående är det värre ( även samma plats jag blev trött i ryggen i slutet och nog gick snabbare än vanligt

Det ser ju ut som smuts är kvar?

Du har tvättat bort infärgningen på trallen om du köpt den brun från början. Tittade själv på brun trall när jag byggde altan. Bygghandlaren rekommenderade att högtryckstvätt skall vara minst 100 meter från altan .

L Lazze skrev:
Du har tvättat bort infärgningen på trallen om du köpt den brun från början. Tittade själv på brun trall när jag byggde altan. Bygghandlaren rekommenderade att högtryckstvätt skall vara minst 100 meter från altan .
Hej! Vilken infärgning pratar vi om?

L Lazze skrev:
[länk]
Då är jag med, nej detta är inte tryckimpregnerat virke, glömde nämna det i originalinlägget

Detta är en av riskerna med terasstvättarna, troligtvis har du kört bort lite av träfibrerna och då riskerar du även att få fibrer som "reser sig". Vad är det för trallvirke?

A AndersS skrev:
Detta är en av riskerna med terasstvättarna, troligtvis har du kört bort lite av träfibrerna och då riskerar du även att få fibrer som "reser sig". Vad är det för trallvirke?
Det är bangkirai

Mailade kärcher som kollade bilderna och nämnde att jag gått runt för långsamt, jag ska göra det en gång till i snabbare tempo med komtinuerlig rörelse, kvarvarande ringar försvinner sedan med tiden pga sol/väder

Okej jag gav det ett försök till, kärcher kem woodcleaner med sprutan, vänta 20min sen på med terasstvätten. Tycker det ser mycket bättre ut blött än gången innan, tar nya bilder när det torkat

Såg till att kolla ett par videos innan och inte stanna till någonstans

• En nyligen rengjord träterrass som ser blöt ut, sedd från en öppen dörr, med gräsmatta och lekplats i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Trädäck behandlat med woodcleaner, blött efter tvätt, med möbler och gröna träd i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Stoli
  • Laddar…
Hur ofta skall man byta munstycken till altantvätt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.