Hej kära byggahus medlemmar.
Har nyligen köpt en lyher byggställning på
Blocket.
Ställningen är helt ok skick och i helt än
så länge rostfritt galvat stål.
Står för tillfället i garaget men ska snart ut på pall i hörn på tomten under en pressening.
Fråga 1.
På Byggnads delarna är den ganska nersmutsad av bruk osv, bästa rengörings tips?, kan man köra med högtryck och ev ångrengöring? Vågar man gå på med stålborste eller gör det mer skada än nytta?

Fråga 2.
Det kommer stå synligt men ganska knögogt till på tomten Ska man ändå låsa ihop delarna med kätting eller är det bara overkill? Små delat som fötter och kopplingar kommer ligga kvar i garage.

Tack på förhand för svar o engamang

O Oeldling skrev:
Står för tillfället i garaget men ska snart ut på pall i hörn på tomten under en pressening.
Spänn fast en bit plåt ovanför istället, paradoxalt nog så blir allting under presenningar fuktskadat då det inte luftar alls under presenningar. Markfukt som dunstar in där har ingen möjlighet att vädras ut.

• Gilla
1
  • Laddar…
Hindra markfukt med presenning på marken. Tak luftigt ovanpå, typ TP20-plåt. Kätting, absolut! Jag låser även min när den är monterad med 10 st cykelkedjelås fr Abus. Jag kan inte komma på något sätt att ta bort bruk, som inte samtidigt riskerar att förstöra galven. Om det inte är helt orimligt, skulle jag låta bruket vara kvar. Det ramlar nog bort efter hand.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Hindra markfukt med presenning på marken. Tak luftigt ovanpå, typ TP20-plåt. Kätting, absolut! Jag låser även min när den är monterad med 10 st cykelkedjelås fr Abus. Jag kan inte komma på något sätt att ta bort bruk, som inte samtidigt riskerar att förstöra galven. Om det inte är helt orimligt, skulle jag låta bruket vara kvar. Det ramlar nog bort efter hand.
Kanon tack för svar hur låser du fast själva planen? Kommer ligga uppdelat på 2x2 ep pall

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.