Jag behöver något bättre än en stege att arbeta på när jag målar huset. Det är som mest 4.5 meter vid nock.

Är de här billiga ställningarna för några tusen något att ha, som de säljer på byggvaruhuse?
Ex:

https://www.bauhaus.se/byggnadsstal...rpkum-i3UyNBO4XVeiXcDvY9i3WqYd9IsNuakyx61bfsk

Eller är det livsfarligt?

De tar liten plats och är smidiga att resa vid behov. Ska man köpa lvalitetsställningar är det ju ett helt annat pris och ofta tar de större plats.

Jag har inget att tillägga ang de billiga ställningarna...

Tipsar istället om att hyra en skylift en helg, om utrymmet runt om huset ger tillträde med en sån.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Jag tror det kommer funka fint att måla från en sån om du köper till en hjulsats och har en lämplig tomt.
Om man ska ha en byggställning för att bygga eller renovera en kåk föredrar jag Burtonställning, men det är tungt, kostar pengar och kanske inget man själv som amatör sätter upp för att måla om huset.

Redigerat:
Har en liknande köpt på Bauhaus och med hjul på ena sidan, fungerar bra. Grannar bruka låna den.😀
Går snabbt att sätta ihop och enkelt.

Så här sittet hjulen på min, man vrider ned hjulen och lutar ställningen i 45 grader och rullar iväg, tyngre är den inte.
Hjul på en ställning med vridbar mekanism för enkel förflyttning. Ställningen är lutad i 45 grader och klar för att rullas iväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.