Hejsan,

Jag undrar vad man skall ha för medel för att få bort sotet på fönstren i min murspis (Borgholm). Har provat lite keramikrengöring men man blir ju tokig på det.

Är det något annat man skall tänka på, skall man ta bort sotet i kaminen (inte askan) eller räker gör sotaren det ?

Tack.
 
pappar... lite vatten... aska...

men det är jobbigt, köp ugnsrengöringsmedel, tar under minuten...
 
Vi kör med Svinto, repar inte så länge det löddrar (ivf enl texten på asken) har inte fått några repor än så länge.
 
TiGGrE skrev:
pappar... lite vatten... aska...

men det är jobbigt, köp ugnsrengöringsmedel, tar under minuten...
Precis vad min sotare rekommenderade. Inte pappar alltså, utan papper, aska och vatten. ;)

Men som sagt, det är ett skitigt bök. Tacka vet jag Mr Muscle ugnsrengöring. Kom ihåg att våttorka med ren trasa efteråt bara annars kan det bli fläckar.
 
Tack för tipsen,

God Jul... :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.