Jag har en Elektrolux ESD09HRA luft-luft pump som behöver inre rengöring av fläkthjul och lameller på innedelen.
Jag har efterlyst sprängskiss eller manual på hur jag ska ta isär den på bästa vis av Elektrolux, men svaret var ganska givet: "kontakta vår serviceavdelning så hjälper de dig".
Men jag vill göra detta själv.

Finns det någon här på forumet som vet hur denna innedel bäst tas isär för rengöring?

Jag undrar också var Ni som har denna pump (eller liknande), köper era filter någonstans?

Tacksam för råd och tips.

/Kent

P
Filtren köper du lättast och billigast? Hos Electrolux
För att ta bort fläkten kan man göra i stort sätt som till alla andra LMG.se har instruktioner för att byta fläktmotor på panasonic, metoden är snarlik.
Börja med att ta bort kåpan två synliga skruvar i framkant snäppet i ovankant
Sen får man lossa fläktmotorn den sitter bakom kretskortet
Kretskortet får alltså ta bort sitter med skruvar kan vara svåra att se, elen till utedelen får man oxå ta bort
Fläkten sitter på motoraxlen med en skruv i högra kanten lite svår att nå då galler och flärpar siter lite i vägen men snurra på fläkten så ser du skruven
På högra sidan lossar du lagret och överfall som även håller "lamellpeketet"
När motorn är borta bänder man upp paketet och kan då lirka ut själva fläkten
Titta på LMG's bilder så förstår du vad jag menar

OK. Tack för hjälpen. Har jobbat som elektriker i nästan 40 år så det fixar sig. Men det är mycket snabbare gjort om man har lite hjälp på vägen......hehe

Fast LMG.se går till en Montesorigrundskola i Lund
Det ska vara LMG.nu upptäckte jag

Redigerat:
P
Jag kom på det sen inte ofta man är där

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.