M Merkurius #1 Medlem · Västra götalands län · 87 inlägg 20 okt 2017 13:32 Merkurius Medlem Västra götalands län 87 inlägg 20 okt 2017 13:32 #1 Efter utearbete i somras hade jag glömt lite grejer ute några månader och nu när jag hittade dem (på ett väldigt märkligt ställe) har de börjat få lite rosta grepp. Vad eller ska jag göra med dem. Främst bits och två snabbtvingar. Skura? Smörja?
Efter utearbete i somras hade jag glömt lite grejer ute några månader och nu när jag hittade dem (på ett väldigt märkligt ställe) har de börjat få lite rosta grepp. Vad eller ska jag göra med dem. Främst bits och två snabbtvingar. Skura? Smörja?
klaskarlsson #2 Självbyggare · Stockholm · 8 592 inlägg 20 okt 2017 14:03 klaskarlsson Självbyggare Stockholm 8 592 inlägg 20 okt 2017 14:03 #2 Skura av (eller iaf borsta av) och smörja in med lämplig olja (kanske 5-56 funkar) eller fett (typ "vapenfett") skulle jag säga... /K
Skura av (eller iaf borsta av) och smörja in med lämplig olja (kanske 5-56 funkar) eller fett (typ "vapenfett") skulle jag säga... /K