Behöver man sätta remsor i inner (och ytterhörn) innan man spacklar?
 
Sätt hellre för många remsor än för få. Det är inte alls roligt om väggar eller tak spricker efter ett halvår.
 
som ovan, men jag köper även nån byggsilicone som man kan måla på och kör i hörn som avslut efter att jag spacklat klart...

får man en jämnare böj i hörnet, inte en skarp 90 graders... lättare att tapetsera hörn och måla... + att det garanterat inte spricker upp :)
 
Jag sätter alltid fiberremsa i hörn (självhäftande) vilken jag även drar över med ett lager vävlim. På så sätt får jag ett starkt hörn och ett hörn som inte blir 90-grader utan svagt rundat!

JoGi
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.