1 516 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Relä för varmvatten på IVT Greenline HT Plus E7
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Köp en Shelly puck. Koppla 0/1 på exit som du skall styra med. L/N kräver spänning som du kan ta från det stora kortet, det står L och N på det. Glöm inte att kolla i manualen så du ställer in exit/varmvatten rätt.
Hej, jag har en IVT Greenline C9 och tänkte göra samma sak. Har det funkat som du tänkt? Hur vet man att ext är för VVB och inte värmen?P Peter321 skrev:
Nu har jag också kopplat in en Shelly. Har lagt ett solproduktionsflöde och ett tidsflöde. Vid överskott av solel >2500 W så aktiveras VVB och vid <1500 W så stängs den av. Timer går på 04.00 och kör 2 h. Sen när jag byggt ut batteriet till 64 kWh så lägger jag på batteristyrning också.P Peter321 skrev:
Klicka här för att svara

