Åt mig funkar det iaf
 
  • Gilla
Peter321
  • Laddar…
nino nino skrev:
Åt mig funkar det iaf
Har du Rego 600 som styrsystem?

Jag vill minnas att själva blockeringen fungerade, men du kunde inte använda användargränssnittet, samt min husdata fick tokiga värden.
 
Köp en Shelly puck. Koppla 0/1 på exit som du skall styra med. L/N kräver spänning som du kan ta från det stora kortet, det står L och N på det. Glöm inte att kolla i manualen så du ställer in exit/varmvatten rätt.
 
  • Hand håller en blå Shelly puck framför ett kretskort med flera anslutna kablar i en elcentral.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Chullewoo och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Har du Rego 600 som styrsystem?

Jag vill minnas att själva blockeringen fungerade, men du kunde inte använda användargränssnittet, samt min husdata fick tokiga värden.
Tror det är 600
Jag har inte husdata och brukar inte vara i displayen och pilla så om det har jag ingen aning
 
Nu är Shellyn inkopplad och provkörd och det fungerar så här långt precis som jag hoppades. :)



Nu återstår det bara att göra ett flöde i Homeyn som stänger av och på varmvattentillverkningen lite smart sen är det klart.
 
  • Gilla
Chullewoo och 2 till
  • Laddar…
P Peter321 skrev:
Nu är Shellyn inkopplad och provkörd och det fungerar så här långt precis som jag hoppades. :)

[video]

Nu återstår det bara att göra ett flöde i Homeyn som stänger av och på varmvattentillverkningen lite smart sen är det klart.
Hej, jag har en IVT Greenline C9 och tänkte göra samma sak. Har det funkat som du tänkt? Hur vet man att ext är för VVB och inte värmen?
 
C Chullewoo skrev:
Hej, jag har en IVT Greenline C9 och tänkte göra samma sak. Har det funkat som du tänkt? Hur vet man att ext är för VVB och inte värmen?
Det har funkat helt klockrent. 👍 Har för mig att man ställer in det i menyerna på pumpen vad man vill att ”ext” ska resultera i.
 
P Peter321 skrev:
Det har funkat helt klockrent. 👍 Har för mig att man ställer in det i menyerna på pumpen vad man vill att ”ext” ska resultera i.
Hittade det nu. Öppna installatörsmenyn 5.7 och välj Ext=VV stopp. Tack!
 
  • Gilla
Peter321
  • Laddar…
P Peter321 skrev:
Nu är Shellyn inkopplad och provkörd och det fungerar så här långt precis som jag hoppades. :)

[video]

Nu återstår det bara att göra ett flöde i Homeyn som stänger av och på varmvattentillverkningen lite smart sen är det klart.
Nu har jag också kopplat in en Shelly. Har lagt ett solproduktionsflöde och ett tidsflöde. Vid överskott av solel >2500 W så aktiveras VVB och vid <1500 W så stängs den av. Timer går på 04.00 och kör 2 h. Sen när jag byggt ut batteriet till 64 kWh så lägger jag på batteristyrning också.
 
  • En Shelly-enhet och kretskort installerade i ett elskåp med flera anslutna kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.