Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Men det är ju bara dina fantasier att glyfosat som skulle orsaka autism eller cancer i samhället i stort. Det saknar helt stöd i vetenskapen. Du är missledd och sprider falska uppgifter. Sluta med det!
Du förstår inte alls hur DNA fungerar I kroppen. Antagligen vet du bara att det överförs mellan generationer men inte att den faktiskt förändras under livet. Att en användare med nästan 20k poster agerar så oansvarigt är väldigt tragiskt.

Din arvsmassa förfaller och repareras. När du introducerar nya element utifrån kan detta få katastrofala följder. Bara för att du inte dör idag eller under din livstid av glyfosat innebär INTE att den skada du tagit inte kommer föras vidare till framtida avkommor. Vi vet (vi som vet) att glyfosat ger otroliga skador på djur. Människan är mer komplex men blir också mer avvikande än djuren när de drabbas. Även om inte direkta skador uppstår så blir gener dispositionerade och det blir ett lotteri .

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Du förstår inte alls hur DNA fungerar I kroppen. Antagligen vet du bara att det överförs mellan generationer men inte att den faktiskt förändras under livet. Att en användare med nästan 20k poster agerar så oansvarigt är väldigt tragiskt.

Din arvsmassa förfaller och repareras. När du introducerar nya element utifrån kan detta få katastrofala följder. Bara för att du inte dör idag eller under din livstid av glyfosat innebär INTE att den skada du tagit inte kommer föras vidare till framtida avkommor. Vi vet (vi som vet) att glyfosat ger otroliga skador på djur. Människan är mer komplex men blir också mer avvikande än djuren när de drabbas. Även om inte direkta skador uppstår så blir gener dispositionerade och det blir ett lotteri .
Jontha, jag råkade se denna debatt. Men hur ska du egentligen göra? Hur undviker man detta? Låt oss totalförbjuda all användning och tillverkning av denna kemikalie. Bra. Men de övriga 50 000 som vi inte vet allt om då? Du har rätt och fel och slåss mot väderkvarnar. Vi kommer inte runt problemet, vi får i oss och på oss massor med otrevliga substanser. Och till slut dör vi. Många med cancer. Alla får cancer s a s - det är endast en tidsfråga. Kan vi bli 140 år? Kanske. Vill vi? Ja, endast om nästan ALLA blir det.
Jag tror att du är en sådan där "orolig person" och jag tycker att det är så tråkigt. Det finns nog inget vi (jag) kan säga dig för att du ska slippa oroa dig. När man tar reda på saker så förstår man hur lite man vet - och det är liksom förbannelsen det. Önskar dig frid.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.