2 865 läst ·
46 svar
3k läst
46 svar
Rekommenderad dokumentär relaterat till glyfosat
Sida 1 av 4
Kollade precis på denna film från Veritasium på youtube och tycker den var bra. Då användandet av glyfosat kommer upp lite då och då här på forumet tänkte jag denna kunde vara av intresse för de som engagerar sig i frågan om dess användande. Filmen handlar i sin större del om bolaget Monsanto och deras arbetsmetoder men intressant och tillgänglig utan att man måste vara kemist.
Det finns många forskare som menar att den pandemi av autism bland barn vi ser idag har en koppling till den där vidriga sörjan. Andra whistle blowers har hanterat djur över en lång tid och sett förändringar i deras beteenden. Dumma kossor t.ex.
Har du något exempel på en sådan forskning?J Jontha skrev:
Robert F Kennedy Jr är säker på att de flesta npf- diagnoser beror på vaccin eller bekämpningsmedelsrester.G gaidin skrev:
Det finns troligen ett samband mellan Roundup och Alzheimers sjukdom men det är inte helt utrett utan grundar sig på studier som visar förhöjd sjuklighet i områden där preparatet använts flitigt.
RFK är ju varken forskare eller expert.B Bitterhetsakademin skrev:Robert F Kennedy Jr är säker på att de flesta npf- diagnoser beror på vaccin eller bekämpningsmedelsrester.
Det finns troligen ett samband mellan Roundup och Alzheimers sjukdom men det är inte helt utrett utan grundar sig på studier som visar förhöjd sjuklighet i områden där preparatet använts flitigt.
Om någon är kunnig i hans närvaro så får jag intrycket av att han snabbt som ögat gör sig av med den personen.B Bitterhetsakademin skrev:
Hur som helst så saknas det forskning på kopplingen autism/vaccin/roundup
Jag har i alla fall inte sett någon sådan forskning, har du?
Nu har jag inte studien framför mig men citerat ur minnet kom de fram till att det fanns ett ökat antal Alzheimerfall i jordbruksdistrikt där glyfosatanvändningen var hög.G gaidin skrev:
Den exakta mekanismen är inte utredd men ett intressant forskningsområde. Framtiden får utvisa vem som har rätt.
Det vore bättre om han utredde vad som orsakat hans eget tillstånd.B Bitterhetsakademin skrev:Robert F Kennedy Jr är säker på att de flesta npf- diagnoser beror på vaccin eller bekämpningsmedelsrester.
Han lider väl av någon neurogisk åkomma som slagit sig på talet.Farstatjej90 skrev:
Vet att han talade om maskar i hjärnan, så han verkar lidit en hel del. Även om han verkar något excentrisk har han dock en karriär bakom sig som framgångsrik jurist inom miljöområdet.
Jo det är ju så även med prylar. Dom funkar tills dom inte gör det längre.B Bitterhetsakademin skrev:
Det är väldigt svårt att få denna forskning publicerad. Det låter som science fiction för folk som tror att jorden är platt, men lobbyister finns överallt. Jag jobbar väldigt nära med forskning på en nivå som inte är tillgänglig för dagens sjukvård. För oss är enda vägen till publicering är att gå genom studenter. Man kan kalla det för en proxy, där studenten "handleds" och får göra sitt examensarbete på den forskning som då utförts.G gaidin skrev:
Vägen till publicering är annars stängd. Glyfosfat är, liksom vaccin, komponenter i en kedja. Varje komponent kan utlösa en reaktion i arvsmassan. Disposition av gener gör det därför till en hopplös sak att kunna pinpoint en specifik anledning till att man utvecklar autism. Samma barn skulle kunna få olika resultat under flera iterationer.
Man vet att barn har gått ifrån typisk utveckling till autism. Barn slutar prata vid 3 års ålder. Ibland så sent som fyra! Detta kräver en djupare förklaring än att bara sätta en diagnos.